Elektrifikace berlínského autobusového parku pokračuje
Berlín má 100 elektrických autobusů. Foto BVG

100. elektrický autobus v provozu, 137 v ulicích Berlína do konce roku a nové výběrové řízení na minimálně 90 dalších. Německé hlavní město do roku 2030 bez emisí.
100. elektrický autobus v provozu, 137 v ulicích Berlína do konce roku a nové výběrové řízení na minimálně 90 dalších. Německé hlavní město do roku 2030 bez emisí.
Elektrifikace autobusové flotily Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), dopravní společnosti se sídlem v Berlině dosáhla milníku, uvedla do provozu 100. elektrický autobus. Podle BVG je její provozní spolehlivost autobusů více než 91 procent. Celkově berlínské elektrobusy najely dva miliony kilometrů a ušetřily přibližně 2 800 tun CO2.

Do provozu v nejbližší době přibude dalších 21 e-busů, do konce roku dosáhne počet berlínských elektrobusů počtu 137. Navíc BVG zveřejnila další výběrové řízení na 90 sólo dvanáctimetrových elektrických autobusů. Vozidla mají mít co největší dojezd. Zakázka také zahrnuje opci na 60, které může zadavatel během jednoho roku po dodání prvního vozu objednat. První vůz musí budoucí vítěz dodat do 1. října 2021 a celé stanovené množství do 31. října 2022.

Eva Kreienkamp, ​​generální ředitelka BVG: "Bylo dosaženo milníku: po pouhých 18 měsících je nyní v síti linek 100 elektrických autobusů. Je to skvělý úspěch našich kolegů. Znamená to elektrifikaci prvních 10 procent našeho autobusového parku ke konci roku. Díky našim  odborníkům a vysoké úrovni spolehlivosti vozidel si jsme jistí, že do roku 2030 budeme na silnicích s nulovými emisemi."

BVG má v současné době 1 450 autobusů v provozu, pro úplné nahrazení za elektrické autobusy bude potřeba téměř 1 900 kusů. Přechod 1: 1 z nafty na elektřinu zatím není možný, výměna vyžaduje nejméně 1,2 elektrického autobusu za jeden na spalovací motor.

Podle rozhodnutí berlínské rady budou moci fungovat ve městě do roku 2030 pouze elektrické autobusy a po roce 2020 nebude možné koupit konvenční autobusy. BVG tak musí přispět k dosažení cíle federální vlády a Evropské unie chránit životní prostředí příští desetiletí.

E-technologie mění také infrastrukturu dep, BVG se připravuje na vybudování nových a nabíjecí body budou také podél tras.

Základem současné flotily berlínského dopravce je značka Solaris, skládá se z 72 autobusů Solaris Urbino 12, 15 kusů Mercedes eCitaro a 14 kloubových Solaris Urbino 18. Kloubové autobusy jezdí převážně na linkách 200, další na č. 142, 147, 155, 194, 250, 259, 294, 300 a 347.


Elektrifikace berlínského autobusového parku pokračuje
Solaris Urbino 12 v depu Indira-Gandhi-Strasse, kde byly instalovány nabíjecí stanice odd Ekoenergetyka. © BVG/Alexander Thal
Elektrifikace berlínského autobusového parku pokračuje
14 kusů kloubových Solaris Urbino 18 ve flotile BVG. Foto BVG
Elektrifikace berlínského autobusového parku pokračuje
Ze 100 elektrických autobusů je 15 dvanáctimetrových Mercedes eCitaro. Foto BVG