Dopravní podnik města Brna podepsal smlouvu na dodání až 40 nových trolejbusů
Škoda Electric podá do Brna kloubové trolejbusy Škoda 27Tr za 478 milionů korun. Ilustrační foto DPMB

Škoda Electric dodá do konce ledna 2022 prvních dvacet trolejbusů Škoda 27Tr za 239 milionů korun. Dalších dvacet za stejnou cenu do roku 2024.
Škoda Electric dodá do konce ledna 2022 prvních dvacet trolejbusů Škoda 27Tr za 239 milionů korun. Dalších dvacet za stejnou cenu do roku 2024.
Už za rok se cestující v Brně svezou novými trolejbusy. Dopravní podnik města Brna uzavřel smlouvu se společností Škoda Electric na dodání až 40 kusů nových kloubových nízkopodlažních trolejbusů Škoda 27Tr. Prvních dvacet do Brna dorazí do konce ledna 2022. Náklady na projekt činí 478 miliónů korun (předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 580 milionů korun).

Brno se s počtem téměř 150 vozů může chlubit největším vozovým parkem trolejbusů v celé České republice. Jsem ráda, že v tomto trendu pokračujeme, jelikož se jedná o ekologické dopravní prostředky, které nezatěžují ovzduší ve městě. Téměř 70 procent vozového parku brněnského dopravního podniku jezdí na elektřinu a 160 autobusů na zemní plyn, v ekologizaci městské hromadné dopravy a hledání chytrých řešení jsme na špičce,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

O nákup nových trolejbusů usilujeme už téměř dva roky, proto je tato chvíle zcela zásadním momentem. Podařilo se nám vysoutěžit dodání až 40 kloubových trolejbusů za 478 miliónů korun, což je velmi slušná cena. Vzhledem k finančním ztrátám, kterým čelíme, je to pro nás nejen potřebná, ale i dobrá investice,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. Náklady na pořízení jednoho trolejbusu Škoda 27Tr tak činí 11,95 milionu korun. Rámcovou smlouvou se DPMB zavazuje nakoupit 20 trolejbusů do konce ledna 2022, s možností do roku 2024 za stejnou cenu dokoupit dalších 20.

Trolejbusy Škoda 27Tr jsou čtyřdveřové kloubové vozy, které cestujícím nabídnou komfortní svezení v klimatizovaném a plně nízkopodlažním interiéru. Ten bude vybaven pohodlnými, částečně čalouněnými sedadly, USB nabíječkami a informačním systémem s LCD monitory. Samozřejmostí je i vyklápěcí plošina pro vozíčkáře.

Nové trolejbusy bude podnik využívat především pro přepravu cestujících na nejvytíženějších linkách 25, 26 a 37. V brněnské MHD nahradí typy 15Tr, 22Tr a 25Tr, které jsou na hranici životnosti. Některé z nich jsou v provozu bezmála 30 let.

Vzhledem k tomu, že karoserii výrobci dodává firma Solaris, vzhledově budou nové trolejbusy velmi podobné kloubovým autobusům Solaris, které DPMB pořídil v létě 2020.

DPMB zatím nezveřejnil na svém profilu ostatní uchazeče o zakázku. Podle Československého dopraváka podala nabídku ještě SOR Libchavy.

Základní údaje o trolejbusech Škoda 27Tr:

Délka: 18 metrů
Šířka:  2,55 metru
Výška: 3,40 metru
Výkon: 250 kW
Max. rychlost: 65 km/hod
Celkový počet cestujících: 123 cestujících při 5 osobách/m2    


Dopravní podnik města Brna podepsal smlouvu na dodání až 40 nových trolejbusů
Trolejbusy Škoda 27Tr s karosérií Solaris pro Brno. Ilustrační foto DPMB