Cestující ve slovenské Trnavě se vozí novými autobusy SOR
ARRIVA uvedla v Trnavě první nové autobusy SOR do provozu už 1. července. Foto Arriva na Slovensku
Další
ARRIVA se v nové desetileté smlouvě na zajišťování MHD zavázala k nákupu nových autobusů. Prvních sedmnáct SOR NB 12 už je v provozu. Diskuze vzbudila klimatizace.
Čtvrtek, 08. července 2021, rebus
ARRIVA Trnava předala do provozu městské hromadné dopravy v Trnavě nové autobusy značky SOR. Podle nově uzavřené desetileté smlouvy s městem koupí nové autobusy ve dvou etapách. Po současných sedmnácti vozidlech za asi 3,5 milionu Eur, které nahradí původní SOR BN 12 Euro 3-4, bude v roce 2026 následovat stejný počet.

V provozu zůstávají ještě autobusy na CNG, kupované z eurofondů. ARRIVA zvolila nyní dieselové autobusy s motory splňujícími Euro VI, protože autobusy na CNG jsou dražší. Pokud by opět byla příležitost využít financování z EU, podle generálního ředitele by ji ARRIVA využila.

Nové nízkopodlažní autobusy v třídvéřovém provedení jsou vybaveny informačními LCD panely a akustickým ohlašováním zastávek, Wifi, kamerovým systémem a mechanickou výklopnou plošinou pro nástup kočárků a vozíčkářů. Řadu komentářů vzbudila zpráva, že autobusy nejsou vybaveny klimatizací. Město Trnava požadovalo jen klimatizační jednotku pro řidiče, nikoliv pro prostor cestujících.

"Na rozdíl od předcházejících autobusů mají tyto nové oddělený prostor řidiče od cestujících, což jsme řešili za pochodu v průběhu minulého roku jako reakci na COVID-19," řekl generální ředitel společnosti ARRIVA na Slovensku László Ivan. Pokud by však město mělo takový požadavek, je možné autobusy vybavit klimatizací dodatečně.

Třináct linek MHD v Trnavě zajišťuje 34 autobusů, které ročně najedou více než jeden milion kilometrů.

Řidiči mají oddělenou kabinu, která je klimatizovaná. Cestující si musí vystačit s otevřenými okénky. Pokud to bude město požadovat, je možné je dodatečně dovybavit. Foto Arriva na Slovensku
C.I.E.B
Zliner
Volvo DD