Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
GRAND TORO, nový model značky ISUZU. Foto Zdeněk Nesveda

Očekávaná novinka dovozce společnosti TURANCAR CZ, turistický ISUZU GRAND TORO, je již v Čechách a testují ho první dopravci.
Očekávaná novinka dovozce společnosti TURANCAR CZ, turistický ISUZU GRAND TORO, je již v Čechách a testují ho první dopravci.
GRAND TORO je zásadní inovací stávajících modelů NOVO a TURQUOISE. Nový model krátce po uvedení na trh získal významné prestižní ohodnocení mezinárodní poroty v podobě stříbrné ceny A’Design Award za design a využitelnost. Poprvé se malé autobusy ISUZU objevily na českém trhu v roce 2004.

Autobus je oproti předcházejícím modelům delší, měří 8,5 m a je celkově prostornější, původně zadní dveře se přemístily do střední části vozu. Novinkou je motor Cummins o obsahu   4500 cm³ s výkonem  150 kW. Vývoj se významným způsobem také  zaměřil na celou technickou část, bezpečnost a v neposlední míře na komfort pro cestující a řidiče. Cílem bylo mimo jiné dosáhnout maximálně nejnižší spotřeby v dané délkové kategorii.

U GRAND TORO dochází k zásadní proměně na základě nového designového stylu UX (User eXperience designer). ISUZU nyní vsází na kartu nejnovějších trendů CMF (COLOR, MATERIAL, FINISH). Komplexní design vychází z moderních křivek, výrazně se odlišujících od konkurence.  Výrazný designový styl Anadolu Isuzu přináší na trh novou úroveň. Estetické vnímání zvýrazňuje design dynamických denních, směrových a zadních světel, to pomáhá odlišit vozidlo i za tmy a přispívá k identitě značky.

Na stavbu vozidla jsou použity nejmodernější materiály. Vnější plášť GRAND TORO je vyroben z polymeru vyztuženého vlákny a perforovaného plechu. Skořepina karoserie je vyztužena nosníky, podvozek a hlavní konstrukce jsou z hliníku a oceli. V interiéru jsou použity moderní materiály Abs, PU, PVC, formica, hliník, textilie, vinyl a různé kompozity.

Cílem celého snažení je nabídnout autobus s vysokou přidanou hodnotu, se schopností prosadit se na evropském a světovém trhu. Svým charakterem je GRAND TORO dobře použitelné na středně dlouhé trasy při zájezdech a turistických cestách. Jeho využití je vhodné i pro další účely, dopravu zaměstnanců, sportovních oddílů, nebo také jako školní autobus.  Uplatnění nalezne také v incomingové turistice, podobně jako tomu je u předchozích modelů NOVO a TURQUOISE.

Technická specifikace:

Celková délka / 8 514 mm
Šířka / 2 330
Výška / 3 347
Rozvor / 4 475
Přední převis / 1 669
Zadní převis / 2 370
Celková hmotnost / 11 480 kg
Motor / Cummins ISB4,5 / Euro 6D/ 4 válce / 4 500 cm³ /  150 kW /
Převodovka / ZF manuální, alternativně automatická
Obsaditelnost / 35 – 37 cestujících
Kapacita zavazadlových prostor / 5 m³


Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
GRAND TORO, nový model značky ISUZU. Foto Zdeněk Nesveda
Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
GRAND TORO, nový model značky ISUZU. Foto Zdeněk Nesveda
Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
Česká premiéra ISUZU GRAND TORO na veletrhu CZECHBUS 2021
ISUZU GRAND TORO, nový model značky ISUZU, bude k vidění na veletrhu CZECHBUS na stánku TURANCAR CZ v hale 3. Foto Zdeněk Nesveda