Beulas vyrábí elektrické double-deckery
Jewel E míří především na britský trh. Foto Equipmake
Další
Španělský Beulas a anglická Equipmake, výrobce elektrických pohonů, představily double-decker s dojezdem 375 kilometrů.
Pátek, 24. září 2021, rebus
Beulas, známý především díky turistickým autobusům, představil 22. září nový dvoupodlažní bateriový autobus. Jewel E, byl vyvinut ve spolupráci s britskou společností Equipmake, která se specializuje na elektrické hnací ústrojí. V první řadě Beulas, který má kapacitu baterie až 543 kWh a dojezd přibližně 375 kilometrů na jedno nabití, míří do Velké Británie - splňuje specifické požadavky Transport for London (TfL) pro rok 2024, včetně vylepšených bezpečnostních funkcí , ale i na světový trh.

Karosérie budou vyráběny v továrně Beulas ve Španělsku, hnací ústrojí a další komponenty se budou vyrábět v nově postavené továrně Equipmake v anglickém Norfolku.

Do podvozku Jewel E je integrována pohonná jednotka Equipmake ZED Zero Emission Drivetrain s nulovými emisemi; motor HTM 3500 kombinuje vysoký točivý moment s nízkými otáčkami motoru a je namontován přímo na kloubový hřídeli, což vylučuje potřebu převodovky.
Produkuje maximální točivý moment 3 500 Nm při 1 000 ot/min a nabízí maximální výkon 400 kW. Energie je uložená v lithium-iontové baterii 543 kWh (var. 325 kWh, č34 kWh). Podle výrobce jde o největší dostupnou baterii pro dvoupodlažní autobus na světě.

Jewel E je vybaven jedním z nejefektivnějších systémů řízení teploty na trhu, který udržuje motor, měnič a baterii na optimální provozní teplotě.

Baterie se dobíjí v depu pomocí zásuvky CSS DC.

Kapacita nízkopodlažního double-deckeru je 70 sedících pasažérů a až 22 stojících. Vůz může být vybaven elektrickou rampou, prostror je pro jeden invalidní vozík nebo kočárek.

Beulas/Equipmake může ve Velké Británii získat část z velkých investic do bezemisních autobusů. Britská vláda plánuje uvést do provozu více než 4 000 autobusů bez emisí britské výroby.

Beulas se představí v listopadu na veletrhu Czechbus. Nový eletrický double-decker však teprve projde testováním. První autobusy by měly být uvedeny do provozu během prvních tří měsíců příštího roku.

Volvo electric