ABB zakládá novou R&D E-mobility Innovation Lab v Nizozemsku
Globální centrum pro výzkum a vývoj švýcarského technologického giganta Innovation Lab v Nizozemsku zaměřené na elektromobilitu posílí 120 specialistů. Foto ABB
Další
Vedoucí pozici švýcarského technologického giganta na trhu dobíjecí infrastruktury pro elektromobily v E-mobility Innovation Lab posílí 120 specialistů.
Pondělí, 14. prosince 2020, rebus
Nové R&D centrum ABB za 10 milionů dolarů a s rozlohou 3 600 m2 bude založeno v nejstarší a největší nizozemské univerzitě Delft University of Technology a bude řídit budoucí vývoj portfolia ABB a projekty výzkumu a vývoje pro elektromobily. V roce 2020 byla TU Delft zařazena mezi 15 nejlepších technických a technologických univerzit na světě.

Spolu s investicí ve výši 30 milionů dolarů do globálního centra excelence a výrobního závodu pro dobíjecí infrastrukturu pro elektromobily, které bude otevřeno příští rok v Itálii, bude institut v Delftu zaměřen na udržení předního místa ABB v technologiích.

Frank Muehlon, ředitel globálního byznysu E-mobility Infrastructure Solutions, uvádí: „Inovace máme v krvi - ABB je na špičce v nabíjení elektromobilů a je hrdá na to, že hraje klíčovou roli při zvyšování míry zavádění elektrických vozidel (EV) napříč světem. Proto jsme chtěli umístit naši inovační laboratoř pro e-mobilitu v Delftu, v srdci univerzitního kampusu, kde jsme obklopeni nejvýraznějšími technologickými talenty a startupy.“

Komplex s až 120 specialisty znamená návrat ABB do jeho domovské koncepce. Studenti, kteří založili Epyon (start-up pro nabíjení EV ABB od roku 2011), byli právě bývalí studenti z TU Delft.

V rámci ABB Electrification investujeme přibližně 400 milionů dolarů ročně do výzkumu a vývoje, abychom zajistili naši přední pozici a nastavili  standard v udržitelné mobilitě. Zaměřujeme se na posouvání hranic e-mobility, zejména v oblastech nabíjení a ukládání a digitalizace. Nová laboratoř nám umožní posílit naši spolupráci s výrobci elektromobilů, abychom dosáhli dalšího rozvoje a pokroku v celém odvětví,“ dodal Muehlon.

Provoz celé nové budovy ABB bude s minimálním dopadem na životní prostředí. Pro vytápění a chlazení bude komplex propojen s geotermálním vytápěním/chlazením TU Delft. Střešní solární panely s invertují stejnosměrný proud získaný ze slunce na proud střídavý, což společně s pokročilým systémem správy budovy a řízením klima a osvětlení umožní zpětně napájet testovací energetickou síť.

Skupina ABB má přibližně 7 000 zaměstnanců v R&D, přičemž 60 procent se zaměřuje na vývoj softwaru a digitálních inovací. Na trh nabíjení elektrických vozidel vstoupila v roce 2010 a do dnešního dne prodala více než 17 000 rychlonabíjecích stanic ABB DC v 80 zemích. Podpora pokroku v e-mobilitě se projevuje také ve světovém šampionátu ABB FIA Formule E (který nese částečně její název). Od deváté sezóny, v letech 2022-23, se ABB stane oficiálním dodavatelem nabíjecí infrastruktury mistrovství.

Autobusy mají baterie desetkrát větší než osobní automobil a mají také náročné požadavky na nabíjení. Opportunity Charge (OppCharge) je otevřené rozhraní pro automatické nabíjení elektrických autobusů pomocí sběrače pro připojení vozidla k nabíječce. The ABB Pantograph Downsystem umožňuje rychlé a efektivní nabíjení, sběrač klesá z nabíjecí stanice, připojuje se k baterii pomocí kolejnic na střeše autobusu a nabíjí ji až do 600 kW, doba nabíjení je obvykle od tří do šesti minut. Foto ABB
SDP ČR