36 hybridních autobusů Volvo pro švýcarský Bern
Hybridní kloubový autobus Volvo pro Bern. Foto BERNMOBIL

Největší jednorázová objednávka pro Volvo Buses ve Švýcarsku. BERNMOBIL získá další kloubové a sólo dieselové autobusy se systémem rekuperace energie pro nabíjení baterií.
Největší jednorázová objednávka pro Volvo Buses ve Švýcarsku. BERNMOBIL získá další kloubové a sólo dieselové autobusy se systémem rekuperace energie pro nabíjení baterií.
Volvo 7900 S-Charge bylo uvedeno na trh v roce 2020. Systém rekuperace energie nabíjí baterii hybridního autobusu během jízdy. Autobus pak ujede pouze na elektrickou energii na vzdálenost až jednoho kilometru při rychlosti až 50 km/h. To vede k významné úspoře paliva a také ke snížení hluku a emisí CO2.

Společnost BERNMOBIL zahájila výměnu svých naftových autobusů v roce 2006. Výsledkem je významné snížení hluku a emisí skleníkových plynů v oblasti města a úspora paliva u stávajících hybridních autobusů Volvo v Bernu. Nové hybridní vozy nahradí flotilu plynových autobusů pořízených v letech 2006/2007.

Autobusy Volvo 7900 S-Charge pro Bern budou vyráběny v závodě Volvo Buses ve Vratislavi v Polsku a budou připraveny k dodání v prosinci 2021.

Markus Anderegg, technický ředitel Bernmobil, říká: „Volvo 7900 S-Charge přesně splňuje naše provozní a technické požadavky. Vysoká kapacita, celkové náklady na vlastnictví, vynikající servisní podpora a vyspělá koncepce zónování a nabíjení jsou pro nás důležité.“

Jean-Pierre Roemer z Volvo Buses Switzerland uvádí: „Volvo 7900 S-Charge je jedním z našich nejčistších autobusů, produkuje až o 40% nižší emise CO2 než srovnatelný dieselový autobus. V Bernu se emise CO2 sníží téměř o 50 tun ročně. S podporou geofencing systému „Volvo Zone Management“, lze vozidlo naprogramovat tak, aby jelo v elektrickém režimu v zónách s nízkými emisemi nebo v oblastech, kde to bude nejvýhodnější, jako jsou autobusové zastávky a centra měst.“

Stejný provozovatel právě objednal od Irizar 14 kloubových bateriových autobusů (s možností další opce). V provozu budou od začátku roku 2023 a sníží emise CO2 o dalších 1 200 tun ročně. Rychlé nabíjecí stanice a infrastrukturu do garáží vybuduje společnost Siemens. Náklady na tři rychlonabíjecí stanice a nabíjecí infrastrukturu se podle BERNMOBIL pohybují kolem 2 milionů franků (necelých 47 milionů korun).