Značka Toyota debutuje na evropském trhu elektrických autobusů
Bateriový e.City Gold a vodíkový H2.City Gold ponesou nově označení Caetano i logo Toyota. Foto CaetanoBus

Autobusy s nulovými emisemi e.City Gold a H2.City Gold vyráběné portugalskou společností CaetanoBus budou prodávány pod společnou značkou, na autobusech bude známé logo Toyota.
Autobusy s nulovými emisemi e.City Gold a H2.City Gold vyráběné portugalskou společností CaetanoBus budou prodávány pod společnou značkou, na autobusech bude známé logo Toyota.
Během loňského roku CaetanoBus posílila prodeje svých autobusů s nulovými emisemi i své zastoupení na mezinárodním trhu. S Toyota Motor Europe spolupracuje v zavádění technologie palivových článků a vodíkových autobusů portugalský výrobce od roku 2019. V prosinci 2020 se stala Toyota Caetano Portugal (TCAP) akcionářem CaetanoBus. "Tato strategická aliance odráží cíl Toyota Motor Europe (TME) rozšířit mobilitu s nulovými emisemi s využitím zkušeností CaetanoBus," uvádí společnosti v tiskové zprávě.

H2.City Gold je elektrický vodíkový autobus od Caetano, který je vybaven palivovým článkem Toyota. Má dojezd 400 km a jeho natankování netrvá déle než 9 minut. Technologické a technické znalosti obou výrobců byly poprvé využity právě v tomto vozidle. Součástí společné strategie je i 100% elektrický eCity Gold.

Základem další společné strategie je změna označení vozidel, která budou nově obsahovat logo "Caetano" i "Toyota", která je mezi evropskými zákazníky známá.

Spojením našich značek posilujeme dlouhodobé partnerství se společností Toyota v oblasti autobusů s nulovými emisemi. To nám umožňuje dokázat na jedné straně technickou kapacitu a doplňující technologii na straně druhé a dokonalé sladění na cestě k dekarbonizaci,“ uvedl José Ramos, prezident CaetanoBus.

Společný branding bezemisních autobusů CaetanoBus ukazuje důvěru v naše nedávné investice a naše dlouhodobé partnerství s Caetano. Podtrhuje také význam, který Toyota přikládá vývoji bezemisní mobility nad rámec automobilů na naší cestě k uhlíkové neutralitě,“ uvedl Matt Harrison, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.


Značka Toyota debutuje na evropském trhu elektrických autobusů
Označení bezemisních autobusů CaetanoBus logem Toyota má přinést výhody větší známosti značky mezi evropskými zákazníky. Foto CaetanoBus