ZF uvádí na trh nový systém pro zvýšení bezpečnosti městských autobusů

Nový CMS pro zmírňování kolizí s aktivním brzděním pomáhá předcházet čelním srážkám s ostatními účastníky silničního provozu a chrání cestující v autobuse před nepříznivými dopady náhlého brzdění.
Reklama
Nový CMS pro zmírňování kolizí s aktivním brzděním pomáhá předcházet čelním srážkám s ostatními účastníky silničního provozu a chrání cestující v autobuse před nepříznivými dopady náhlého brzdění.
Nový Collision Mitigation System (CMS) je kompatibilní s elektrickými i spalovacími motory. ZF nejprve uvede svůj City Bus CMS v Evropě, nabízen bude zákazníkům po celém světě.

Využitím rozsáhlých kompetencí ZF k vývoji průkopnického řešení propojujícího radar a kameru s centrální procesorovou jednotkou a brzdovým systémem představuje City Bus CMS jasný důkaz strategie mobility nové generace,“ řekl Philipp Helmich, ředitel Vehicle Dynamics Prouduct Lines v divizi pro užitková vozidla ZF. "Reagujeme na naléhavou poptávku výrobců a jejich zákazníků po stále vyšší úrovni bezpečnosti v městském provozu. Kromě poskytování pokročilé integrované bezpečnosti pro účastníky silničního provozu, řidiče a cestující v elektrických i konvenčně poháněných autobusech, rozšiřujeme vedoucí postavení ZF v pokročilých asistenčních systémech v nákladních automobilech a autokarech na důležitý segment v segmentu městských autobusů.“

CMS ZF pro městské autobusy je založen na nejnovější technologii OnGuardMAX pro těžká nákladní vozidla se specifickými vlastnostmi a funkcemi, které jsou přizpůsobeny pro městské autobusy. Spojením nejmodernějších kamerových a radarových dat poskytuje nepřetržitou analýzu dopravní situace. Pokud je detekována hrozící kolize, systém může vydat varování před kolizí (FCW) a automaticky použít brzdy pro zmírnění nebo vyhnutí se nehodě.

V kombinaci s brdovými systémy ZF, které jsou přesně kalibrovábny podle rychlosti a hmotnosti vozidla, lze také minimalizovat nepříznivé účinky náhlého brzdění na cestující. Díky bezproblémové interakci mezi ADAS od ZF a brzdovým systémem je brzdný tlak opatrně rozložen napříč brzdnou kaskádou a je tak méně pravděpodobné, že budou cestující ohroženi.

Divize ZF Commercial Vehicle Solutions (CVS) založena 1. ledna 2022 má za úkol pomáhat utvářet budoucnost komerčních dopravních systémů. Zaměstnává přibližně 25 000 lidí ve 28 zemích. Sdružuje bývalé divize Technologie užitkových vozidel a Řídicí systémy užitkových vozidel ZF (vznikla po akvizici WABCO na jaře 2020).

ZF dodává systémy pro osobní automobily, užitková vozidla a průmyslové technologie, které umožňují další generaci mobility. Ve čtyřech technologických oblastech – řízení pohybu vozidel, integrovaná bezpečnost, autonomní řízení a elektromobilita – nabízí komplexní produktová a softwarová řešení pro zavedené výrobce vozidel a nově vznikající poskytovatele služeb v oblasti dopravy a mobility. Elektrifikuje širokou škálu typů vozidel.

S přibližně 157 500 zaměstnanci po celém světě vykázala společnost ZF ve fiskálním roce 2021 tržby ve výši 38,3 mld. Eur. Provozuje 188 výrobních závodů v 31 zemích. V ČR je zastoupena v sedmi městech a zaměstnává přibližně 3 200 lidí.