Modulární systém e-hnacího ústrojí umožňuje elektrifikaci všech typů užitkových vozidel. Zahájení výroby AxTrax v Evropě je plánováno na konec roku 2024.
Modulární systém e-hnacího ústrojí umožňuje elektrifikaci všech typů užitkových vozidel. Zahájení výroby AxTrax v Evropě je plánováno na konec roku 2024.
Na výstavě Advanced Clean Transportation (ACT) Expo, která se konala s rekordní účastí 11 tisíc navštěvníků v Kalifornii od 1. do 4. května, představila společnost ZF svou zcela novou platformu elektrické nápravy AxTrax 2. Zahájení sériové výroby je plánováno v Evropě koncem roku 2024 a v USA v roce 2025, uvádí ZF. Bude nabízena ve dvou variantách: AxTrax 2 s jedním e-pohonem a AxTrax 2 dual se dvěma integrovanými e-pohony, která je v nabídce ZF novinkou.
„Zákazníci jsou pod obrovským tlakem, aby implementovali technologii s nulovými emisemi, a naše sada pro e-mobilitu jim umožňuje elektrifikovat stávající platformy a vyvíjet účelové platformy, které poskytují vynikající celkové náklady na vlastnictví,“ řekl Julien Plenchette, senior viceprezident, Americas, Commercial Vehicle Solutions, ZF Group. „AxTrax 2 je technologie, na kterou jsme neuvěřitelně hrdí."
Integrovaný a modulární systém e-powertrain je určen pro lehká, střední a těžká užitková vozidla.
AxTrax 2 „je plně integrovaný systém založený na nápravách, vyznačující se kompaktním designem, který pomáhá maximalizovat dostupný prostor pro baterie a zvyšuje flexibilitu designu výrobce pro budoucí koncepty vozidel. AxTrax 2 lze plně synchronizovat s klíčovými funkcemi vozidla, včetně brzdění, ADAS a automatizovaných jízdních systémů, což pomáhá zvýšit bezpečnost a efektivitu vozidla. Umožňuje také pokročilým digitálním a telematickým systémům prostřednictvím CAN bus komunikovat a sdílet informace o systému e-axle“.
Platforma AxTrax 2 bude nabízena ve dvou variantách: AxTrax 2 s jedním e-pohonem a AxTrax 2 dual se dvěma integrovanými e-pohony. AxTrax 2 pokryje užitková vozidla třídy 5-7 s jednou e-nápravou v konfiguraci 4×2 nebo 6×2 nebo dokonce do třídy 8 se dvěma e-nápravami v konfiguraci 6×4.
Oba modely AxTrax 2 jsou navrženy tak, aby nahradily motor, převodovku, hnací hřídel, diferenciál a konvenční nápravu pro elektrifikaci užitkového vozidla.
„ZF má více než 100 let zkušeností v globálním průmyslu užitkových vozidel a 30 let v technologii elektrického pohonu. Tyto produkty a design těží z našich rozsáhlých zkušeností s elektrifikací vozidel a také s velkoobjemovou výrobou elektrifikačních produktů,“ vysvětlil Christian Feldhaus, Commercial Vehicle Driveline Systems, Americas, ZF Group.

Antikolizní systém bude mít dalších 38 ostravských tramvají
První chytré evropské autobusové depo Redutowa
DSZO si pořizuje chytrou technologii od HERMAN


