ZF představuje EcoLife CoachLine
ZF představuje novou generaci osvědčené automatické převodovky pro dálkové autobusy. Foto ZF

Nová generace převodovky s řazením pod zatížením pro dálkové autobusy nabídne výborné jízdní a brzdné schopnosti a snižuje spotřebu paliva až o tři procenta.
Reklama
Nová generace převodovky s řazením pod zatížením pro dálkové autobusy nabídne výborné jízdní a brzdné schopnosti a snižuje spotřebu paliva až o tři procenta.
Divize Commercial Vehicle Solutions (CVS) společnosti ZF uvádí na trh druhou generaci své šestistupňové automatické převodovky EcoLife CoachLine. Je vhodná pro autobusové aplikace, ať už ve městě, mezi městy nebo na náročných, strmých horských trasách. Zákazníkům nabízí výhody mimořádného pohodlí pro cestující a výrazné úspory paliva, až o tři procenta ve srovnání s předchozí generací, uvedla ZF v tiskové zprávě.

Environmentálně a ekonomicky inteligentní, EcoLife CoachLine nastavuje nový standard výkonu převodovky, účinnosti a jízdního komfortu i pro ty nejnáročnější autobusové aplikace, od městských ulic až po horské silnice,“ řekl Dr. Jochen Witzig, který je zodpovědný za převodové systémy v obchodním oddělení divize Vehicle Solutions ZF. „Pokračující převaha autobusů s tradičním spalovacím motorem ve veřejné dopravě a cestování na dlouhé vzdálenosti po celém světě je životně důležité, abychom se zaměřili na poskytování stále vyšších úrovní palivové účinnosti, abychom pomohli snížit emise. EcoLife toto plní a ještě mnohem více."

Úspora paliva až o tři procenta oproti předchozí generaci EcoLife je možná díky inovativní funkci start/stop EcoLife CoachLine, která šetří palivo po celou dobu životnosti převodovky. Převodovka s řazením pod zatížením pro autobusy s točivým momentem motoru až 2 800 Nm má optimální rozložení převodového poměru, od 3,36 do 0,59. V kombinaci s obzvláště vysokou úrovní mechanické účinnosti vozidlo vždy funguje v optimálním rozsahu otáček motoru.

Další zvýšení komfortu řidiče je dáno snadným řazením převodových stupňů pomocí ovládacích prvků softwaru TopoDyn Life od ZF. Pomocí ovládacích prvků řazení závislých na jízdním odporu program zajišťuje, že při změně topografie je vždy zvolen správný převodový stupeň. Hydrodynamický měnič točivého momentu se standardním tlumičem torzních vibrací umožňuje dosažení vysokých vstupních točivých momentů při relativně nízkých otáčkách motoru. Mezi hlavní výhody patří snížení hluku a také snížení spotřeby paliva.

Inovativní integrovaný primární retardér a dvojité chlazení umožňují, aby byla vždy k dispozici nejvyšší úroveň brzdného výkonu – dokonce i při nízkých rychlostech. Duální chladicí systém se vyznačuje velkým zpomalovacím výměníkem tepla a integrovaným přenosovým výměníkem tepla. To zajišťuje delší brzdění retardérem a větší dostupnost retardéru – důležité vlastnosti vzhledem k tomu, že autobusy často jezdí delší dobu na strmých horských tratích a na větší vzdálenosti. Duální chladicí systém, který účinně snižuje namáhání provozních brzd vozidla a chrání před přehřátím, také prodlužuje intervaly výměny oleje až o 480 tisíc km. Celkově četná vylepšení vedou k vyšší energetické účinnosti, snížení CO2 a zlepšení TCO.

Servis a údržba EcoLife CoachLine jsou více digitalizované, umožní to nejen předvídat poruchy, ale také jim předcházet. Poskytováním balíku prediktivní údržby a preventivních služeb se snižují náklady na údržbu a opravy, snáze se plánují požadované práce a prodlužuje se doba provozuschopnosti vozidla.

Převodovka EcoLife 2 pro městské a meziměstské autobusy je k dispozici od roku 2020.

Divize CVS v ZF nedávno také oznámila uvedení nového systému pro zmírňování kolizí a zvýšení bezpečnosti městských autobusů.

ZF představuje EcoLife CoachLine
Převodovka EcoLife 2 pro městské autobusy je k dispozici od roku 2020. Nyní ZF představila i variantu pro dálkové autobusy, pokrývající rozmezí točivých momentů od 1700 do 2800 Nm. Foto ZF