Zeptali jsme se  ÚAN Florenc: Jak se změní ceny pro dopravce v roce 2007 ?
ÚAN Florenc je autobusovou křižovatkou střední Evropy.

Sjednocení cen za užívání stání autobusy s různou délkou nebo s různým počtem míst k sezení. 10% zlevnění ceny za užití stání „dlouhými“ autobusy.
Reklama
Sjednocení cen za užívání stání autobusy s různou délkou nebo s různým počtem míst k sezení. 10% zlevnění ceny za užití stání „dlouhými“ autobusy.
I letos netrpělivě očekávali dopravci nový ceník za užívání autobusových stání ÚAN Praha Florenc. ÚAN tentokrát avizuje nový ceník dopředu a umožňuje tak dopravcům, aby již při přípravě jízdních řádů mohli se změnou ceníku kalkulovat. Budeme sledovat, zda došlo k trvalému obratu v chování nádraží Florenc k dopravcům, jak avizoval i nedávno projevený zájem o potřeby dopravců (průzkum) v oblasti služeb tohoto terminálu dopravcům, jejich vozidlům i posádkám.

Důležitou změnou je sjednocení cen za užívání stání autobusy s různou délkou nebo s různým počtem míst k sezení. Důvodem, který umožnil tuto jistě vítanou změnu, která bude šetřit náklady dopravců, je podle vyjádření ředitele společnosti fakt, že chystaná přestavba nádraží bude respektovat trend rostoucího užívání velkokapacitních vozů – návrh organizace provozu na ploše nového terminálu bude reflektovat nutnost umožnit odbavovat „dlouhé“ autobusy na všech odjezdových stáních. Dochází ke 10% zlevnění ceny za užití stání „dlouhými“ autobusy, a to z 305,- Kč na 275,- Kč u vnitrostátní dopravy a z 715,- Kč na 650,- Kč u mezinárodní dopravy. Dopravce tak bude moci užívat ÚAN Praha Florenc libovolnými autobusy za jednu, nižší cenu.

Jiří Roubíček, ředitel ČSAD Praha holding a.s informuje: " V neposlední řadě Florenc pokračuje v nastoupeném trendu „spravedlnosti pro všechny“ a s novým ceníkem rázněji vykročil proti dopravcům, kteří se pokoušejí realizovat neoprávněné ekonomické výhody na úkor těch, kteří řádně dodržují pravidla. Jedná se především o sankce za „černé“ tj. bezdůvodné nedojezdy (vykládka cestujících před nádražím, pod Magistrálou, na stání autobusů pro zdravotně postižené, kde těmto vozidlům zabírají vyhrazená místa apod.). Takovouto „úsporou nákladů“ se někteří dopravci pokoušejí získat neoprávněnou ekonomickou výhodu nižších provozních nákladů proti drtivé většině ostatních, která respektuje a poctivě dodržuje platná pravidla. V nových Obecných podmínkách ÚAN Praha Florenc je na eliminaci tohoto jevu pamatováno, " a dodává: "Pevně věřím, že dopravci, užívající ÚAN Praha Florenc, tyto změny přivítají, protože jim přináší jednak úsporu nákladů a vyšší míru jistoty do rozhodování díky lepší a dřívější informovanosti o chystaných změnách. V neposlední řadě se vyrovnávají podmínky soutěže pro všechny."

Uvidíme, co nás čeká příští rok při plánované přestavbě ÚAN Praha Florenc, těšíme se na dokončení přestavby a vznik nového, moderního nádraží v centru Prahy. Budeme dále sledovat, jak se lepší spolupráce nádraží s dopravci projeví.

Platný ceník na příští rok i další dokumenty najdete na stránkách nádraží www.florenc.cz v sekci „Pro naše klienty“.