Na BRT lince Metromare v Rimini vyjedou v průběhu července nové trolejbusy Van Hool Exqui.City. Foto Ciclisti Urbani Rimini
První tendr na budoucí elektrický Bus Rapid Transit ve městě Taranto v Apulii. Na dvou linkách s délkou 71 kilometrů bude fungovat 50 kloubových e-busů.
První tendr na budoucí elektrický Bus Rapid Transit ve městě Taranto v Apulii. Na dvou linkách s délkou 71 kilometrů bude fungovat 50 kloubových e-busů.
Italské město Taranto, ležící na patě Apeninského poloostrova, se chystá během několika let vybudovat koncept elektrického systému BRT. V červnu byla vyhlášena první evropská veřejná soutěž (zaměřená na studii proveditelnosti a projektové práce), lhůta pro podání nabídek je stanovena na 8. července. Jde o první krok k zahájení provozu dvou linek BRT o celkové délce 71 kilometrů. To vše s finanční podporou vlády 130 milionů EUR. Celé výběrové řízení má odhadovanou hodnotu 3,641 tisíc EUR. Očekává se, že v BRT v Tarantu bude v provozu asi 50 autobusů s nulovými emisemi a v porovnání s osobním automobilem se má zkrátit cesta v centru o 40%.
V Evropě podobně funguje ještě síť BRT ve Francii, ve městě Pau (i s vodíkovými autobusy) a v Baskicku.
Systém na jihu Itálie, v Taranto, bude tvořen dvěma linkami. Blue line „Tamburi - Talsano“ spojí okres Tamburi s okresem Talsano. Red line „Paul VI - Cimino“ propojí čtvrť Paul VI s přírodním parkem Cimino. Modrá linka pokryje 38,5 kilometru a červená 42 kilometrů. Interval bude v době špičky 5 minut a 10 minut mimo špičku. Radní pro veřejné práce Ubaldo Occhinegro italským novinám Il Sole 24 Ore řekl, "za předpokladu průměrné rychlosti 18 kilometrů za hodinu na modré lince a 22 kilometrů za hodinu na červené (která bude mít větší počet prioritních jízdních pruhů), bude flotila sestávat z 50 kloubových osmnáctimetrových autobusů."
První výzva k předkládání nabídek na elektrický BRT v Tarantu
V první fázi bude vybudováno depa a servisní zázemí. Specifikace předmětu výzvy zní na "technologii elektrického rychlého tranzitního autobusového systému s vyhrazenými jízdními pruhy a preferencí na všech hlavních křižovatkách“.
Město po schválení financování podepsalo Memorandum o porozumění s Cassa Depositi e Prestiti, která poskytne pro výstavbu dvou vysokorychlostních tratí poradenské služby. Vládní pomoc nepokryje veškeré náklady, ale pouze výstavbu modré linky a depa. Na druhou, červenou, linku, požádá o financování Ministerstvo infrastruktury a dopravy (výzva má být zveřejněna v říjnu). Půjde o dalších asi 60-65 milionů. Výstavba sítě by měla trvat čtyři roky.
„Je to jedinečná evropská výzva - říká starosta města Rinalda Melucci - zakázka v hodnotě 3 641 286,98 EUR by měla přilákat významné společnosti v odvětví silniční dopravy pro ekologicky udržitelnou infrastrukturu."
Do Rimini přijíždějí nové trolejbusy Van Hool. Foto Comune di Rimini
Van Hool trolejbusy pro Rimini. Foto Comune di Rimini

Vídeň zahajuje novou éru s vodíkovými elektrobusy
Do Chomutova a Jirkova přijedou parciální trolejbusy Škoda…


