Z pátého letošního Dopraváku: SENAP SERVIS v Třinci autorizovaným prodejcem ...

malokapacitních autobusů značky ISUZU. Jednatele Jiřího Sekáče zpovídala Jarmila Chromá z Dopraváku, novin ADSSF.
malokapacitních autobusů značky ISUZU. Jednatele Jiřího Sekáče zpovídala Jarmila Chromá z Dopraváku, novin ADSSF.
Co je u Vás, pane řediteli, nového?
Naše společnost pokračuje v nastoleném trendu - a to poskytovat kvalitní servisní služby se snahou rozšiřovat své opravárenské kapacity o další segmenty trhu, které naše firma doposud nedělala. V současné době je pro rok 2006 nabízena nová aktivita – prodej malokapacitních autobusů značky ISUZU. Naše společnost se stala autorizovaným prodejcem a servisním pracovištěm těchto autobusů. Jsme oprávněni prodávat autobusy ISUZU, poskytovat služby a nabízet produkty po celém území České republiky, nicméně naším cílem je především oslovovat dopravní společnosti v regionu Moravy a Slezska. Důvod je prozaický – poskytovat garanční a pozáruční servis vozidel ISUZU včetně prodeje náhradních dílů co nejblíže našim klientům, aby se dopravní vzdálenost příjezdu na záruční servis minimalizovala. Pro oblast Čechy působí naše partnerská společnost se sídlem v Praze.
Mohl by jste v krátkosti charakterizovat o jaký druh autobusu se jedná?
Jedná se o japonské vozidlo vyráběné v tureckém závodě. Japonský vlastník vstoupil do turecké továrny na výrobu nákladních vozidel a autobusů. V rámci svého vlastnictví dodává do tohoto závodu jako výrobce hlavní komponenty jako jsou např. motory ISUZU, převodovky a podobně (obdobně jako WV u Škoda Mladá Boleslav). V této turecké fabrice se pak na montážní lince seriově vyrábějí a kompletují malokapacitní autobusy ISUZU. Tyto autobusy se vyrábějí ve dvou variantách – v luxusním provedení určeno pro zájezdovou dopravu a v linkovém provedení pro méně obsazované linky s dostatečnou kapacitou přepravy až 38 cestujících.
Myslíte si, že bude o tento typ autobusu bude mezi dopravci zájem?
Nepochybně ano. Tento typ autobusu na našem trhu chybí. V minulých letech společnost SOR vyráběla malé typy autobusů o délce 7,5 metru, ale v současné době je již nezařazuje do výroby. Na trhu vznikl prostor pro firmy, které provádějí přestavby malokapacitních autobusů z podvozků nákladních aut. Tyto přestavby však technickými parametry ani kvalitativními užitnými vlastnostmi nenaplňují dopravce ani cestující spokojeností. Autobus ISUZU oprávněně nese svůj název „autobus“ se vším všudy. Spokojenost dopravce a cestujícího splňuje ať už se jedná o vnitřní uspořádání sedadel včetně místa na kočárek, komfortní vybaveností vozidla, světlou výškou pro stojícího cestujícího, pérováním vozidla, moderním design ať exteriéru nebo interiéru, velkým zavazadlovým prostorem, atd.
Přesto na trhu existují i jiné druhy a značky malokapacitních vozidel.
Jistě. Renomované značky, které mají rovněž v sortimentu obdobný autobus, mají vůz dle srovnatelné vybavenosti řádově o 500 tis. Kč dražší. Autobus ISUZU v tomto směru má výhodu v pořizovacích nákladech a dále v provozních nákladech, a proto provede přepravu ekonomicky lépe. V parametrech cena vozidla, vybavenost a užitné vlastnosti vyjde autobus ISUZU jako vítěz.
Děkuji za rozhovor.


Z pátého letošního Dopraváku: SENAP SERVIS v Třinci autorizovaným prodejcem ...