
Centrála VAG © BUSportál
Uzavíráme sérii z návštěvy norimberského dopravního podniku.
Uzavíráme sérii z návštěvy norimberského dopravního podniku.
Dopravce VAG Nürnberg BUSportál navštívil v rámci dopravně-provozní skupiny SDP na pozvání Bustec. Množství materiálu ukazuje, co se dá stihnout za několik hodin, když je akce dobře zorganizovaná, a to včetně oběda v jídelně VAG. Redakce děkuje za pozvání BUStecu a VAG za perfektní program.
První snímky jsou z centrály VAG, kde se nachází komplexní dispečink a management (a také moderní jídelna). V přilehlé ulici jsou kuriozitou tramvajové koleje, po kterých už léta tramvaje nejezdí - bylo prý ekonomičtější je nechat být.
Prezentace dispečinku VAG byla připravena v přilehlé zasedací místnosti oddělené od vlastního provozu sklem a žaluziemi. Ty se na závěr prezentece odkryly. Z prezentace tohoto bezesporu moderního dopravce jsem zachytili na fotografii záběr taxíku - i angažováním vozidel taxi řeší VAG situace, když jsou v klasické veřejné dopravě nečekané problémy. Kromě pohotovostních vozidel VAG v ulicích, která operativně řeší právě nestandardní situace na místě, je to především supermoderní dispečink, který informačně pokrývá celou síť. Na jedom patře jsou tedy sekce tramvají, metra a autobusů a také energetický dispečink. Trošku za rohem, ale také na stejném místě, je pak umístěno pracoviště pro komunikaci s cestujícími. Pracovník na tomto místě má samozřejmě aktuální výstupy v počítači, ale také je velmi jednoduché se nomálně zvednout ze židle, ujít pár kroků a kolegů se zeptat. Po záběrech z dispečinku jsme si neodpustili pár fotografií jídelny.
Poslední záběry jsou z vagónů linky metra bez řidiče - bohužel z fotografií není úplně patrný směr jízdy, tedy že záběry čelního okna jsou z jízdy dopředu. Výprava dostala výjimku a mohli jsme zajet až na konec tunelu.
První snímky jsou z centrály VAG, kde se nachází komplexní dispečink a management (a také moderní jídelna). V přilehlé ulici jsou kuriozitou tramvajové koleje, po kterých už léta tramvaje nejezdí - bylo prý ekonomičtější je nechat být.
Prezentace dispečinku VAG byla připravena v přilehlé zasedací místnosti oddělené od vlastního provozu sklem a žaluziemi. Ty se na závěr prezentece odkryly. Z prezentace tohoto bezesporu moderního dopravce jsem zachytili na fotografii záběr taxíku - i angažováním vozidel taxi řeší VAG situace, když jsou v klasické veřejné dopravě nečekané problémy. Kromě pohotovostních vozidel VAG v ulicích, která operativně řeší právě nestandardní situace na místě, je to především supermoderní dispečink, který informačně pokrývá celou síť. Na jedom patře jsou tedy sekce tramvají, metra a autobusů a také energetický dispečink. Trošku za rohem, ale také na stejném místě, je pak umístěno pracoviště pro komunikaci s cestujícími. Pracovník na tomto místě má samozřejmě aktuální výstupy v počítači, ale také je velmi jednoduché se nomálně zvednout ze židle, ujít pár kroků a kolegů se zeptat. Po záběrech z dispečinku jsme si neodpustili pár fotografií jídelny.
Poslední záběry jsou z vagónů linky metra bez řidiče - bohužel z fotografií není úplně patrný směr jízdy, tedy že záběry čelního okna jsou z jízdy dopředu. Výprava dostala výjimku a mohli jsme zajet až na konec tunelu.
Dagmar Braunová
Informační tabule Bustec z Blanska v norimberských tramvajích a autobusech
Z návštěvy VAG Norimberk: Autobusové dílny a depo
Historické autobusy v autobusovém depu VAG Norimberk
Z návštěvy VAG Norimberk: Tramvaje - dílny a depo
Historické tramvaje VAG Norimberk mají i své vlastní muzeum St. Peter

Dispečink - zasedací místnost © BUSportál

Dispečink - prezentace © BUSportál

Dispečink - zasedací místnost © BUSportál

Dispečink - zasedací místnost © BUSportál

Dispečink - zasedací místnost © BUSportál

Dispečink © BUSportál

Dispečink © BUSportál

Dispečink © BUSportál

Dispečink © BUSportál

Jídelna - pohled od terasy © BUSportál

Jídelna © BUSportál

Jídelna © BUSportál

Metro © BUSportál

Metro, pohled dopředu © BUSportál

Metro, pohled dopředu © BUSportál

Metro, pohled dopředu © BUSportál

Metro, pohled dopředu © BUSportál

Metro, konec tunelu © BUSportál