Začínáme od konce: Citaro s reklamním čelem a internetová trasa pro řidiče zvláštní jízdy kloubovým taxíkem.
a zpět autobusem bez hvězdy - vypadá to, že tajemství absence značek výrobců na hamburských autobusech je vyřešeno.
a zpět autobusem bez hvězdy - vypadá to, že tajemství absence značek výrobců na hamburských autobusech je vyřešeno.
Rychlodráha S1 začíná u letiště klasickou zastávkou podzemní dráhy. Pak se vynoří na povrch a do podzemí se dostane až u hlavního nádraží. Tam ještě na chvilku vykoukne na povrch a až do stanice Reeperbahn zůstává v podzemí. Hlas, informující o trase, je mužský, informace jsou až na vyjímky jako je hlavní nádraží a asi jiné turisticky významné uzly, kdy je přidána anglická verze, pouze v němčině.
Cesta z letiště do nábřežbí části St.Pauli, kde v nové zóně Bavaria vyrostly výškové budovy včetně hotelu Riverside, by trvala nebloudícímu avizovaných 2 + 34 + 9 minut.
Nazpět jsme využili i vzhledem k počasí Sonderfahrt hotel - letiště: kloubové Citaro pro účastníky konference. Cesta trvala v klidném provozu stejnou dobu, ovšem bez zastávek, přímo - ne po žádné lince, v podstatě jako takovým kloubovým taxíkem. Řidič měl pro jízdu vypsanou trasu z internetu.
Čekání při odjezdu jsme využili k diskusi s řidičem na téma absence hvězdy (případně loga Van Hool - těchto vozů je v Hamburku také mnoho) na čelech hamburských autobusů. Konkrétní Citaro vlastně samo tuhle otázku pomohlo zodpovědět. Hochbahn se chová jeko obchodník a svoje autobusy plně nabízí reklamnímu trhu a volná čela jsou pro reklamu rozhodně vhodnější. Nové autobusy jsou v klasickém červenobílém designu do té doby, než najdou zájemce o reklamní design.
Je to jistě i známka jistého nadhledu a snad i blahobytu - v Hamburku je městský autobus především autobus a ne Mercedes-Benz či Van Hool. V té souvislosti se vynořila i vzpomínka z návštěvy Mercedes-Benz v Mannheimu, kde autobusy Citaro bez hvězdy byly připraveny k expedici (fotografování bylo zakázáno). Na dotaz, proč mají odlišná, hladká čela, byla stručná odpověď - dopravce si to tak přeje. Otázku jsme paralalně položili vedení Hochbahn, které přislíbilo na všechny dotazy odpovědět e-mailem. Uvidíme, zda jsme měli pravdu.
Cesta z letiště do nábřežbí části St.Pauli, kde v nové zóně Bavaria vyrostly výškové budovy včetně hotelu Riverside, by trvala nebloudícímu avizovaných 2 + 34 + 9 minut.
Nazpět jsme využili i vzhledem k počasí Sonderfahrt hotel - letiště: kloubové Citaro pro účastníky konference. Cesta trvala v klidném provozu stejnou dobu, ovšem bez zastávek, přímo - ne po žádné lince, v podstatě jako takovým kloubovým taxíkem. Řidič měl pro jízdu vypsanou trasu z internetu.
Čekání při odjezdu jsme využili k diskusi s řidičem na téma absence hvězdy (případně loga Van Hool - těchto vozů je v Hamburku také mnoho) na čelech hamburských autobusů. Konkrétní Citaro vlastně samo tuhle otázku pomohlo zodpovědět. Hochbahn se chová jeko obchodník a svoje autobusy plně nabízí reklamnímu trhu a volná čela jsou pro reklamu rozhodně vhodnější. Nové autobusy jsou v klasickém červenobílém designu do té doby, než najdou zájemce o reklamní design.
Je to jistě i známka jistého nadhledu a snad i blahobytu - v Hamburku je městský autobus především autobus a ne Mercedes-Benz či Van Hool. V té souvislosti se vynořila i vzpomínka z návštěvy Mercedes-Benz v Mannheimu, kde autobusy Citaro bez hvězdy byly připraveny k expedici (fotografování bylo zakázáno). Na dotaz, proč mají odlišná, hladká čela, byla stručná odpověď - dopravce si to tak přeje. Otázku jsme paralalně položili vedení Hochbahn, které přislíbilo na všechny dotazy odpovědět e-mailem. Uvidíme, zda jsme měli pravdu.
Dagmar Braunová
Systémy veřejné dopravy v Evropě: Cesta do Skandinávie I. Německo: Hamburk
Fotografováno převážně přes okno - kvalita tomu odpovídá
Stanice "metra" - letiště
Klasická image nádražních hodin
Na Reeperbahn i "slušný" reklamní polep vypadá trošku frivolně. Hamburku věnujeme i turistickou neautobusovou reportáž.

Linka 39A ve Vídni bude od 1. prosince 2025 jezdit bez emisí
Jak vypadají nové autobusy pro Moravskoslezký kraj?
Od ledna 2026 bude mít Jindřichův Hradec novou MHD


