Z Holýšova odjela poslední Setra MultiClass 400
Poslední třínápravová téměř 15 metrů dlouhá karosérie Setra LE řady 400 opustila tento týden závod v Holýšově. Přepravu karosérií z Holýšova do Neu-Ulmu speciálními nadrozměrnými návěsy vyrobenými na míru zajišťuje ICOM transport. Právě koncern ICOM provozuje v České republice největší flotilu tohoto typu autobusu. Foto Daimler Buses Česká republika

Závod Daimler Buses v Holýšově tento týden opustila poslední vyrobená karoserie autobusu Setra LE řady 400. Zamířila do Neu-Ulmu, kde budou dokončeny montážní práce na kompletaci autobusu. V Českém závodě Daimler Buses se připravují na výrobu karosérií pro novou modelovou řadu Setra 500 LE.

 

Závod Daimler Buses v Holýšově tento týden opustila poslední vyrobená karoserie autobusu Setra LE řady 400. Zamířila do Neu-Ulmu, kde budou dokončeny montážní práce na kompletaci autobusu. V Českém závodě Daimler Buses se připravují na výrobu karosérií pro novou modelovou řadu Setra 500 LE.

 

Částečně nízkopodlažní autobusy Setra MultiClass 400 business představil Daimler Buses v roce 2014. Sériovou výrobu zahájil v roce 2015 v Neu-Ulmu. Vstup do světa Low-Entry zahrnoval modely MultiClass S 415 LE business (délka 12,33 m a 49 míst k sezení), MultiClass S 416 LE business (13 metrů a až 55 míst k sezení) a MultiClass S 418 LE business (14,64 m až 61 míst k sezení). Koncem roku 2016 byla výroba převedena do Hoşdere (poblíž Istanbulu v Turecku) a v posledních letech také do Holýšova.

Během následujících měsíců dojde v holýšovském závodě k úpravě stávající výrobní linky a zaškolení zaměstnanců. Na podzim zahájí výrobu karoserií nové řady Setra 500 LE představené na jaře 2023.

V Holýšově na Plzeňsku je jeden z nejmodernějších výrobních závodů Daimler Buses v Evropě. Zaměřuje se na výrobu segmentů i kompletních karoserií městských a zájezdových autobusů Mercedes-Benz a Setra. V listopadu 2023 otevřeli novou výrobní halu, díky tomu se zvýší kapacita na 14 autobusů za den. V České republice se budou vyrábět také kompletní skelety městských autobusů Mercedes-Benz Citaro. První zamířilo do francouzského Ligny-en-Barrois na dokončovací montáž na konci ledna 2024. V České republice by se měly nejpozději od roku 2028 kompletně stavět karosérie autobusů pro závody Ligny-en-Barrois, Mannheim a Neu-Ulm.


Z Holýšova odjela poslední Setra MultiClass 400
Nejdelší model SETRA řady MultiClass 400 LE je 14,6 metrů dlouhý model se třemi nápravami. Pod hlavičkou ČSAD Slaný jezdí v Ústeckém kraji.
Z Holýšova odjela poslední Setra MultiClass 400
U nové řady je předmětem diskuzí zvláštní řešení oken a sloupek. Setru 515 LE jste mohli vidět na Czechbusu 2023. Foto Daimler Buses