Postřehy vlastníka řidičského průkazu "B" při rozšíření na "D".
Postřehy vlastníka řidičského průkazu "B" při rozšíření na "D".
Už žádný obrubník, najíždění do křižovatek a zatáček v pořádku, nakonec i z té jedničky na dvojku
to jde při dostatečně nízkých otáčkách s jedním prošlápnutím spojky, z kopce se dá dvojka rovnou.
Jednou by mi trošku popadali cestující, když jsem před přechodem pozdě začala brzdit. Další připomínky pana učitele - jezdíme padesát a na oranžovou projíždíme, jen když to opravdu jinak nejde. Také jsem byla donucena asi půlkilometr couvat na úzké silničce mezi křovím - vyplynulo ze situace. Na pochvalu to nebylo, ale vyjeli jsme. Nacvičovala jsem také parkování u chodníku mezi vozidly (pneumatikami) zacouváním - i s posilovačem toho bylo dost, ale taková Felicie bez posilovače je možná horší. Dopravní situace v Plzni chystají lecjaké zápletky - projet proti souvislé řadě naštěstí jen osobních aut na uzoučkém mostě u čističky - to si objednat nemůžete, to se musí přihodit samo.
Je zajímavé porovnávat v jednom týdnu, kam až se technika velkých aut dostala. Měla jsem možnost (zatím) jen vidět, jak se jezdí s autobusem VOLVO 9700 s automatickou 12ti stupňovou I shift převodovkou (mimochodem automat se na rovině rozjíždí na čtyřku) a v uzavřeném areálu mne nechali popojet VOLVO sklápěčkou dopředu i dozadu. Levou nohu máte pro parádu (žádné křeče při sešlápnuté spojce před křižovatkou) a při zpátečce jen přibržďujete, jinak to jede samo bez plynu a před nosem vyjede obrazovka se situací za autem (bez poučené osoby).
S jízdami začínáme a končíme na plzeňském autobusovém nádraží, tam je třeba si dát zvlášť záležet, okolo druhé je tam jeden profesionál vedle druhého. A přístup řidičů k řidičce ? Překvapivě příjemný. Až na naprostou vyjímku jednoho při školení jsou všichni vstřícní a povzbuzují. Při jízdách mávají na pana učitele a nevypadají vůbec pohoršeně. Je pravda, že pro jistotu (a proti slunci) nosím čepičku s kšiltem, abych vypadala nenápadně. Podle přítelkyně, které se podařilo mne z míjejícího trolejbusu pozorovat, jsem působila soustředěně a zodpovědně.
Určitě by se hodila nějaká fotografie, ale rozhodla jsem se, že ji pořídíme, pokud se mi podaří udělat příští týden zkoušku. Mám prý sice 5 pokusů, ale lepší by to bylo napoprvé. Takže víkend věnuji testovému finiši a 45 otázkám z techniky, v pondělí poslední školní jízda a v úterý to bude jako kdysi ve škole i s trémou a břichabolem. Pokud to dopadne dobře, jistě se to dozvíte.
Děkuji moc všem, kteří mi drží palce: EvoBus Bohemia, Volvo Buses ČR, ČSAD autobusy Plzeň, ROPID, Westtransport ...
Řidičský průkaz pro autobus jako rozšíření skupiny "B".
Redaktorka BUSportálu po 80km za volantem Karosy.
Redaktorka BUSportálu řidičkou autobusu ?
Je zajímavé porovnávat v jednom týdnu, kam až se technika velkých aut dostala. Měla jsem možnost (zatím) jen vidět, jak se jezdí s autobusem VOLVO 9700 s automatickou 12ti stupňovou I shift převodovkou (mimochodem automat se na rovině rozjíždí na čtyřku) a v uzavřeném areálu mne nechali popojet VOLVO sklápěčkou dopředu i dozadu. Levou nohu máte pro parádu (žádné křeče při sešlápnuté spojce před křižovatkou) a při zpátečce jen přibržďujete, jinak to jede samo bez plynu a před nosem vyjede obrazovka se situací za autem (bez poučené osoby).
S jízdami začínáme a končíme na plzeňském autobusovém nádraží, tam je třeba si dát zvlášť záležet, okolo druhé je tam jeden profesionál vedle druhého. A přístup řidičů k řidičce ? Překvapivě příjemný. Až na naprostou vyjímku jednoho při školení jsou všichni vstřícní a povzbuzují. Při jízdách mávají na pana učitele a nevypadají vůbec pohoršeně. Je pravda, že pro jistotu (a proti slunci) nosím čepičku s kšiltem, abych vypadala nenápadně. Podle přítelkyně, které se podařilo mne z míjejícího trolejbusu pozorovat, jsem působila soustředěně a zodpovědně.
Určitě by se hodila nějaká fotografie, ale rozhodla jsem se, že ji pořídíme, pokud se mi podaří udělat příští týden zkoušku. Mám prý sice 5 pokusů, ale lepší by to bylo napoprvé. Takže víkend věnuji testovému finiši a 45 otázkám z techniky, v pondělí poslední školní jízda a v úterý to bude jako kdysi ve škole i s trémou a břichabolem. Pokud to dopadne dobře, jistě se to dozvíte.
Děkuji moc všem, kteří mi drží palce: EvoBus Bohemia, Volvo Buses ČR, ČSAD autobusy Plzeň, ROPID, Westtransport ...
Řidičský průkaz pro autobus jako rozšíření skupiny "B".
Redaktorka BUSportálu po 80km za volantem Karosy.
Redaktorka BUSportálu řidičkou autobusu ?
Aby to nebylo bez obrázku - nový image londýnského doubledeckeru - mimochodem se mne manžel zeptal, jestli vím, že se dá takový pořídit za 200 000. Nemusím mít doma vše.

Zkontrolované autobusy na silnicích měly víc závad než…
Čenda Štatlík provází cestující brněnskou MHD
Může vzdálené připojení elektrických autobusů ohrozit…


