V Kazachstánu elektrický autobus E18PRO při teplotě -25°C ujel při plném komfortu s cestujícími 374 km. V Norsku zvládl U12 teploty pod -30°C.
V Kazachstánu elektrický autobus E18PRO při teplotě -25°C ujel při plném komfortu s cestujícími 374 km. V Norsku zvládl U12 teploty pod -30°C.
Jedna třetina Norska se nachází za polárním kruhem a vyznačuje se složitým prostředím a drsným klimatem. Díky velkému důrazu na ochranu životního prostředí a přísným opatřením se přesto soustředí na elektrifikaci vozidel, do konce roku 2022 uvedlo do provozu 685 elektrických autobusů a bylo na sedmém místě v Evropě (zdroj Wim Chatrou).
Drsné prostředí v jeho severní oblasti v Kirkenes, kde téměř půl roku dominují nízké teploty, led a sníh, je pro elektrická vozidla přísným testovacím terénem. Extrémními mrazy nedávno prošel U12 – bateriový elektrobus Yutong. V live testu na 105 km při teplotě -33°C ukázal Yutong U12 spotřebu energie 1,56 kw/km.
V roce 2020 Norsko zakoupilo 102 bateriových elektrických Yutong, čímž vytvořilo rekord největší jednotlivé objednávky v Evropě. Nyní je v Norsku provozu 331 eBusů Yutong.
Aby byly splněny speciální požadavky na antikorozní vlastnosti vozidel ve vysoce vlhkém a silně tajícím sněhovém solném prostředí, Yutong aplikuje zdokonalené antikorozní technologie pro základní komponenty, jako je nosná konstrukce vozidla a rám podvozku, a proti korozi náchylné spodní oblasti. Toto opatření zajišťuje, že během celého životního cyklu vozidla nedojde ke korozi konstrukce. Yutong také poskytuje komplexní ochranu podvozku, aby se zabránilo opotřebení kritických částí podvozku a komponentů v drsných silničních podmínkách. Všechna tato opatření mají za cíl splnit požadavky na provoz vozidel v polárním prostředí a zajistit bezpečné cestování obyvatel v polárních oblastech. Každodenní provoz podporuje vzdálené monitorování bezpečnosti a diagnostika poruch. Podle potřeb v Norsku Yutong navrhl na míru například vysoce výkonné topení, vyhřívání sedadel nebo 360° panoramatický pohledový systém. Čínský výrobce se soustředí také poprodejní silnou podporu co se týká údržby.
Yutong se pochlubil i dalším testem z provozu v zimních podmínkách. Tentokrát v Astaně, hlavním měste Kazachstánu. Dne 21. ledna 2024 vyzkoušel dojezd eBusu Yutong E18PRO. V testu autobus začal se 100 % nabitou baterií (SOC 100%) a zapnutým topením, po celou dobu vozil standardně cestující, kteří na zastávkách vystupovali a nastupovali. Při skončení testu dosahoval SOC 5%. Při -25°C bylo dosaženo dojezdu 374 km po 16 hodinách provozu. Během testu vozidlo vjelo do zastávky více než 350krát a přepravilo více než 1 500 cestujících. Teplota uvnitř vozidla byla vždy udržována v rozmezí 18°C-22°C, čímž bylo zajištěno teplé a pohodlné jízdní prostředí pro cestující.