(CZ + EN) Výroba modelu 8700 bude soustředěna v Polsku. (Volvo Buses plans to close plant in Tampere, Finland.)
(CZ + EN) Výroba modelu 8700 bude soustředěna v Polsku. (Volvo Buses plans to close plant in Tampere, Finland.)
Výbor ředitelů Volvo Bus Finland a.s. rozhodl iniciovat vyjednávání se zástupci cca 300 zaměstnanců se záměrem uzavřít karosářský závod v Tampere i v souvislosti s reorganizací provozu v karosářském závodě v Turku ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Karosářská produkce Volvo Buses v Evropě sestává ze dvou závodů ve Finsku, jednoho v polské Wroclawi a jednoho ve švédském Säffle. Závody v Tampere i ve Wroclawi vyrábějí model autobusu Volvo 8700. Polský závod ušetří kapacitu a koncentruje produkci 8700 do Wroclawi.
V Turku se plánuje reorganizace ke zvýšení konkurenceschopnosti výkonu a produkce modelu autokaru Volvo 9700 bude zaměřena na severské trhy.
V souladu s finským právem mají v zástupci zaměstnanců nárok na 6 týdnů vyjednávání před konečným rozhodnutím.
TZ Volvo Buses 5.3.2008
Currently, Volvo Buses has an overcapacity in its European bus body production system and foresees that this will be the case also in the coming years. The intention is to adjust production capacity as a part of the strategy to strengthen Volvo Buses’ profitability.
Volvo Buses European bus body production system consists of the two plants in Finland, in Wroclaw, Poland, and in Säffle, Sweden. The plants in Tampere and Wroclaw both manufacture the Volvo 8700 bus model. The plant in Poland has spare capacity and by concentrating the production of the Volvo 8700 to Wroclaw, Volvo Buses can obtain more cost-efficient production.
In Turku, the plan is to reorganize to enhance the competitiveness of the operations. The production of the Volvo 9700 coach model in Turku will be focused on the Nordic markets. According to Finnish law, the representatives of the employees now have the right to six weeks of negotiations before a final decision can be taken.
PR Volvo Buses March 5, 2008
Karosářská produkce Volvo Buses v Evropě sestává ze dvou závodů ve Finsku, jednoho v polské Wroclawi a jednoho ve švédském Säffle. Závody v Tampere i ve Wroclawi vyrábějí model autobusu Volvo 8700. Polský závod ušetří kapacitu a koncentruje produkci 8700 do Wroclawi.
V Turku se plánuje reorganizace ke zvýšení konkurenceschopnosti výkonu a produkce modelu autokaru Volvo 9700 bude zaměřena na severské trhy.
V souladu s finským právem mají v zástupci zaměstnanců nárok na 6 týdnů vyjednávání před konečným rozhodnutím.
TZ Volvo Buses 5.3.2008
2007: Volvo Bus Finland.
Volvo Buses plans to close plant in Tampere, Finland
The Board of Directors of Volvo Bus Finland Oy has decided to initiate negotiations with representatives of the employees with the intention to close the bus body plant in Tampere. It is also about to reorganize operations at the body plant in Turku to increase the competitiveness. In total, approx. 300 employees could be affected.Currently, Volvo Buses has an overcapacity in its European bus body production system and foresees that this will be the case also in the coming years. The intention is to adjust production capacity as a part of the strategy to strengthen Volvo Buses’ profitability.
Volvo Buses European bus body production system consists of the two plants in Finland, in Wroclaw, Poland, and in Säffle, Sweden. The plants in Tampere and Wroclaw both manufacture the Volvo 8700 bus model. The plant in Poland has spare capacity and by concentrating the production of the Volvo 8700 to Wroclaw, Volvo Buses can obtain more cost-efficient production.
In Turku, the plan is to reorganize to enhance the competitiveness of the operations. The production of the Volvo 9700 coach model in Turku will be focused on the Nordic markets. According to Finnish law, the representatives of the employees now have the right to six weeks of negotiations before a final decision can be taken.
PR Volvo Buses March 5, 2008

Záběr závodu v Tampere.