Deset meziměstských autobusů Iveco Crossway s naftovým pohonem bude před olympiádou a paralympiádou v Paříži v příštím roce přestavěno na elektrický provoz. Moduly palivových článků dodá Toyota.
Deset meziměstských autobusů Iveco Crossway s naftovým pohonem bude před olympiádou a paralympiádou v Paříži v příštím roce přestavěno na elektrický provoz. Moduly palivových článků dodá Toyota.
Toyota, celosvětový partner pro mobilitu Mezinárodního olympijského výboru (MOV) a Mezinárodního paralympijského výboru (IPC), využije autobusy s palivovými články k přepravě více než 5 000 návštěvníků v rámci svého programu pro hosty během Olympijské a paralympijské hry v Paříži 2024. Přestavěné autobusy patří francouzské dopravní společnost B.E. Green & Autocars Dominique, která je po hrách zařadí do své stávající flotily a zůstanou tak "jako dědictví Paříž 2024" v Ile de France v oblasti Paříže. Flotila B.E. & Autocars Dominique zahrnuje 140 vozidel a 80 procent je nízkoemisních.
Přestavbu autobusů zajišťuje skupina GCK, která poskytuje technologická řešení pro urychlení dekarbonizace dopravy. Vznětový motor a převodovka v přední části autobusů jsou nahrazeny elektromotorem o výkonu 370 kW, bateriemi a modulem palivových článků Toyota TFCM2-B. Všechna sedadla i zavazadlový prostor, budou zachovány a vozidla nabídnou při dobíjení 700 bary za 15 minut dojezd 300 km.
První přestavěný meziměstský autobus s palivovými články Toyota byl představen minulý týden na veletrhu o veřejné dopravě Rencontres nationales du transport public (RNTP) ve francouzském Clermont-Ferrand.
Kromě prezentace prvního autobusu vodíkového autobusu Iveco Crossway představila GCK další projekt, renovaci 4 autobusů Keolis pro linku v metropolitní oblasti Clermontu.