
Klub RTO a ČSAP si zvláštní cenu uznání od poroty zaslouží. K vidění bylo několik zrenovovaných unikátů.
Klub RTO a ČSAP si zvláštní cenu uznání od poroty zaslouží. K vidění bylo několik zrenovovaných unikátů.
Expozice historických vozidel opět návštěvníky nezklamala. Dopravit do Prahy do Veletržního paláce bez úhony vzácné kousky chce určitě pečlivou přípravu a logistiku. Letos návštěvníci obdivovali čtyři, resp. šest, vozidel.
CARAVAN Hotel – lůžkový autobusový přívěs LP 30 z roku 1968. Tehdejší národní podnik Karosa Vysoké Mýto ho vyrobil jen v osmi kusech. Sloužil pro ubytování výletníků na zájezdech nebo dovolených. Za jízdy byla přeprava zakázána. Nyní je v majetku ČSAD Jihotrans, který ho získalo v roce 2003 a zrenovovalo ho do původního stavu. Na veletrhu byl v závěsu za dálkovým "Evropabusem" Karosa ŠD 11, jehož majitelem je také ČSAD Jihotrans.
Dvounápravový cca 9 metrů dlouhý a 3 metry vysoký přívěs byl vybaven samostatným topením, měl k dispozici užitkovou vodu z nádrží, a dokonce i toaletu přístupnou z boku karosérie. Po zastavení a zajištění vozu se ruční klikou vysunula část stěny, čímž se zvětšil prostor uličky. Interiér je rozdělen do několika lůžkových kabin se samostatným elektrickým osvětlením a větráním. K dispozici jsou úložné prostoty, převlékárny a umývárny.
Dalšími exponátem byl ŠKODA 706 RTO LUX z roku 1971 v majetku Autobusová doprava Jan Kukla a Praga RND (Rychlý Nákladní Diesel)"Madetka" sloužící dnes na různých akcích jako bistro na kolech.
Zástupce ze sbírky ČSAP: Škoda 706 RTTN vyrobený v LIAZ Jablonec nad Nisou s návěsem pro přepravu osob Karosa NO 80 z let 1958 - 1960. Návěs byl vyrobený jako prototyp (a zůstal i jediným vyrobeným vozidlem) v Karose Vysoké Mýto. Veřejnosti byl představen začátkem roku 1961. Je založen na konstrukci autobusu Škoda 706 RTO s podvozkem návěsu ORLIČAN N 12 CH. Výhodou návěsu pro osobní dopravu byla možnost jej kdykoliv odpojit a nahradit návěsem nákladním. Takto se využíval několik let na Slovensku, kdy dopravoval zaměstnance na stavbu a po připojení nákladního návěsu sloužil pro přepravu materiálu. Sloužil řadu let v několika ČSAD (např. Tábor, Bratislava, Gottwaldov, Brno) a v roce 1962 natrvalo v ČSAD Bratislava, které jej uplatnilo v okolí Šaľy.
Unikátní model zrenovovalo ČSAP Nymburk a je k vidění spolu s dalšími historickými exponáty rodiny Koutků i v novém Muzeu velkých volantů v Loučeni.
CARAVAN Hotel – lůžkový autobusový přívěs LP 30 z roku 1968. Tehdejší národní podnik Karosa Vysoké Mýto ho vyrobil jen v osmi kusech. Sloužil pro ubytování výletníků na zájezdech nebo dovolených. Za jízdy byla přeprava zakázána. Nyní je v majetku ČSAD Jihotrans, který ho získalo v roce 2003 a zrenovovalo ho do původního stavu. Na veletrhu byl v závěsu za dálkovým "Evropabusem" Karosa ŠD 11, jehož majitelem je také ČSAD Jihotrans.
Dvounápravový cca 9 metrů dlouhý a 3 metry vysoký přívěs byl vybaven samostatným topením, měl k dispozici užitkovou vodu z nádrží, a dokonce i toaletu přístupnou z boku karosérie. Po zastavení a zajištění vozu se ruční klikou vysunula část stěny, čímž se zvětšil prostor uličky. Interiér je rozdělen do několika lůžkových kabin se samostatným elektrickým osvětlením a větráním. K dispozici jsou úložné prostoty, převlékárny a umývárny.
Dalšími exponátem byl ŠKODA 706 RTO LUX z roku 1971 v majetku Autobusová doprava Jan Kukla a Praga RND (Rychlý Nákladní Diesel)"Madetka" sloužící dnes na různých akcích jako bistro na kolech.
Zástupce ze sbírky ČSAP: Škoda 706 RTTN vyrobený v LIAZ Jablonec nad Nisou s návěsem pro přepravu osob Karosa NO 80 z let 1958 - 1960. Návěs byl vyrobený jako prototyp (a zůstal i jediným vyrobeným vozidlem) v Karose Vysoké Mýto. Veřejnosti byl představen začátkem roku 1961. Je založen na konstrukci autobusu Škoda 706 RTO s podvozkem návěsu ORLIČAN N 12 CH. Výhodou návěsu pro osobní dopravu byla možnost jej kdykoliv odpojit a nahradit návěsem nákladním. Takto se využíval několik let na Slovensku, kdy dopravoval zaměstnance na stavbu a po připojení nákladního návěsu sloužil pro přepravu materiálu. Sloužil řadu let v několika ČSAD (např. Tábor, Bratislava, Gottwaldov, Brno) a v roce 1962 natrvalo v ČSAD Bratislava, které jej uplatnilo v okolí Šaľy.
Unikátní model zrenovovalo ČSAP Nymburk a je k vidění spolu s dalšími historickými exponáty rodiny Koutků i v novém Muzeu velkých volantů v Loučeni.

















