Mercedes-Benz Citaro na linkách Qbuzz. Foto Qbuzz
Vedle více než 160 elektrický autobusů v Groningen a Drenthe vyjíždí také další stovka autobusů na alternativní palivo HVO od Mercedes-Benz, Setra a Van Hool.
Vedle více než 160 elektrický autobusů v Groningen a Drenthe vyjíždí také další stovka autobusů na alternativní palivo HVO od Mercedes-Benz, Setra a Van Hool.
Regiony Groningen a Drenthe v severním Nizozemsku mají cíl dosáhnout 90% snížení emisí CO2. Za tím účelem v těchto dnech vyjíždí na silnice více než 160 elektrických autobusů od Ebusco, Heuliez a VDL Bus & Coach.
Pod novou licencí bude také nasazeno 95 autobusů Mercedes-Benz a Setra. Konkrétně 22 kloubových 18 metrových autobusů Mercedes-Benz Citaro G, 24 autobusů Mercedes-Benz Citaro LE a 49 linkových autobusů Setra S419 UL. Autobusy budou jezdit na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) vyráběný z použitých potravinářských tuků, při jeho spalování je podle výrobců možné dosáhnout snížení emisí CO2 až o 85 procent.
Citaro G nabízí 52 míst a 104 míst na stání, Citaro LE má 40 míst a 60 na stání. Setra uveze až 57 sedících cestujících, tento model nemá místa na stání, bude jezdit na delších trasách rychlostí 100 km/h. Autobusy mají, stejně jako elektrické, USB zásuvky, WiFi, monitorovací a informační systém a klimatizaci. Citara jsou vybavena ručně ovládanou rampou pro invalidní vozíky. Některá vozidla již na trasy vyjela, celý systém začne plnohodnotně fungovat od 15. prosince, s novými jízdními řády.
Nový vozidlový park doplňují double-deckery a dva vodíkové autobusy Van Hool. Příští rok by autobusů na vodík mělo být až 30.
Pod novou licencí bude také nasazeno 95 autobusů Mercedes-Benz a Setra. Konkrétně 22 kloubových 18 metrových autobusů Mercedes-Benz Citaro G, 24 autobusů Mercedes-Benz Citaro LE a 49 linkových autobusů Setra S419 UL. Autobusy budou jezdit na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) vyráběný z použitých potravinářských tuků, při jeho spalování je podle výrobců možné dosáhnout snížení emisí CO2 až o 85 procent.
Citaro G nabízí 52 míst a 104 míst na stání, Citaro LE má 40 míst a 60 na stání. Setra uveze až 57 sedících cestujících, tento model nemá místa na stání, bude jezdit na delších trasách rychlostí 100 km/h. Autobusy mají, stejně jako elektrické, USB zásuvky, WiFi, monitorovací a informační systém a klimatizaci. Citara jsou vybavena ručně ovládanou rampou pro invalidní vozíky. Některá vozidla již na trasy vyjela, celý systém začne plnohodnotně fungovat od 15. prosince, s novými jízdními řády.
Nový vozidlový park doplňují double-deckery a dva vodíkové autobusy Van Hool. Příští rok by autobusů na vodík mělo být až 30.
Mercedes-Benz Citaro G. Foto Qbuzz
Setra S419 UL. Foto Qbuzz

Tata Motors získala objednávku na 100 elektrických autokarů…
SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice
Deset elektrických autobusů eCitaro pro Bonn


