Ve čtvrtek 28. ledna zahájila provoz první flotila patrových autobusů na palivové články na světě. Jsou nasazeny v Aberdeenu ve Skotsku společností First Bus.
Ve čtvrtek 28. ledna zahájila provoz první flotila patrových autobusů na palivové články na světě. Jsou nasazeny v Aberdeenu ve Skotsku společností First Bus.
Městská rada plánuje v Aberdeenu vyrábět pro pohon vozidel vlastní vodík. First Bus, součást nadnárodní společnosti First Group, bude provozovat celkem 15 double deckerů Wrightbus na vodík.
Nové autobusy s palivovými články se 60 sedadly mají zlepšit ovzduší v třetím největším skotském městě ležícím na východním pobřeží u Severního moře. Každý ujetý kilometr ušetří jeden kilogram CO2. Ročně to znamená úsporu 84 tun emisí.
Projekt ve výši 8,3 milionu GBP (cca 245 milionů korun) je financován Městskou radou v Aberdeenu, skotskou vládou a Evropskou unií (FCH JU) s investicí přibližně 500 000 GBP (necelých 15 milionů) na vozidlo.
První stanice na výrobu vodíku ve Velké Británii a čerpací stanice byla otevřena v Aberdeenu v roce 2015 jako součást demonstračního projektu ekologické dopravy za 19 milionů liber (559 milionů korun). Projekt vedený také Městskou radou v Aberdeenu testoval ekonomické a environmentální výhody vodíkových technologií a jeho cílem bylo podpořit vývoj vodíkových technologií.
First Aberdeen
Nové autobusy s palivovými články se 60 sedadly mají zlepšit ovzduší v třetím největším skotském městě ležícím na východním pobřeží u Severního moře. Každý ujetý kilometr ušetří jeden kilogram CO2. Ročně to znamená úsporu 84 tun emisí.
Projekt ve výši 8,3 milionu GBP (cca 245 milionů korun) je financován Městskou radou v Aberdeenu, skotskou vládou a Evropskou unií (FCH JU) s investicí přibližně 500 000 GBP (necelých 15 milionů) na vozidlo.
První stanice na výrobu vodíku ve Velké Británii a čerpací stanice byla otevřena v Aberdeenu v roce 2015 jako součást demonstračního projektu ekologické dopravy za 19 milionů liber (559 milionů korun). Projekt vedený také Městskou radou v Aberdeenu testoval ekonomické a environmentální výhody vodíkových technologií a jeho cílem bylo podpořit vývoj vodíkových technologií.
Nové double deckery mají domov v depu King Street a jezdí převážně na trase linky 19. "Autobusy vypadají skvěle, ale jakmile jste na palubě, první věc, které si všimnete, je, jak hladce a tiše jedou - je to opravdu pohodlná jízda a myslím, že cestující je budou milovat. Jako řidič mohu posoudit zásadní rozdíl oproti řízení dieselového autobusu, vodíkové autobusy rychle akcelerují, proto část našeho školení zahrnovala i citlivost a zajištění kontroly nad těmito vysoce účinnými vozidly," uvedl John Gillies, řidič, který byl jako první vyškolen pro řízení dvoupodlažního autobusu, pravděpodobně na celém světě.
First Aberdeen

Vilnius objedná od Solaris další trolejbusy
Sdružení obcí v polském Slezku objednalo od Solaris…


