Solaris Urbino 12 hydrogen ve zkušebním provozu v srpnu 2021 v Horním Rakousku. Foto Land OÖ, Wolfsteiner
Dopravní podnik města Ústí nad Labem jako první v České republice uzavřel rámcovou dohodu na dodání autobusů na vodík. Zakázku získal Solaris. Aktuálně: Druhým uchazečem byla Škoda Electric.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem jako první v České republice uzavřel rámcovou dohodu na dodání autobusů na vodík. Zakázku získal Solaris. Aktuálně: Druhým uchazečem byla Škoda Electric.
Dopravní podnik města Ústí nad Labem zveřejnil výběrové řízení na dodání vodíkových autobusů 9. června 2021. Výsledkem je uzavření rámcové dohody s polským výrobcem Solaris Bus & Coach (informovali jsme 1.10.2021). Podle zveřejněné zprávy zadavatele z 8. 10. 2021 byla druhým uchazečem ve výběrovém řízení Škoda Electric.
Cena za jeden autobus je 15 184 400 milionů korun bez DPH. Cena v uzavřené rámcové dohodě činí celkem za všech 20 ks autobusů 303 688 tisíc korun. Ve výběrovém řízení počítal s cenou 19,5 milionů korun za vozidlo. Dodací lhůta je 420 dnů od objednání. Pořízení vodíkových autobusů ve velké míře závisí na vypsání dotačních titulů. První výzvy z nových programů EU se však předpokládají až začátkem příštího roku.
Solaris Urbino 12 hydrogen byl uveden na trh v roce 2019 a v běžném provozu je už téměř 100 vozů v zemích jako Rakousko, Německo, Itálie, Nizozemsko nebo Švédsko, příští rok vyjede také v Polsku.
Ústecký kraj se jako první region v České republice zapojil do evropského partnerství „Hydrogen Valleys“ a s vodíkovými autobusy se kromě města Ústí nad Labem počítá i na linkách zajišťujících dopravní obslužnost Kraje. Dopravní podnik města Ústí nad Labem se zabývá přípravou vodíkové mobility od roku 2019. Pro provoz autobusů na vodík připravuje vybudování vodíkové plnící stanice v ulici Solvayova, na kterou obdržel dotaci. Do výběrového řízení na její stavbu se však nikdo nepřihlásil. Původně předpokládal její dokončení do konce roku 2022, ve stejné době měly vyjet i první autobusy.
Cena za jeden autobus je 15 184 400 milionů korun bez DPH. Cena v uzavřené rámcové dohodě činí celkem za všech 20 ks autobusů 303 688 tisíc korun. Ve výběrovém řízení počítal s cenou 19,5 milionů korun za vozidlo. Dodací lhůta je 420 dnů od objednání. Pořízení vodíkových autobusů ve velké míře závisí na vypsání dotačních titulů. První výzvy z nových programů EU se však předpokládají až začátkem příštího roku.
Solaris Urbino 12 hydrogen byl uveden na trh v roce 2019 a v běžném provozu je už téměř 100 vozů v zemích jako Rakousko, Německo, Itálie, Nizozemsko nebo Švédsko, příští rok vyjede také v Polsku.
Ústecký kraj se jako první region v České republice zapojil do evropského partnerství „Hydrogen Valleys“ a s vodíkovými autobusy se kromě města Ústí nad Labem počítá i na linkách zajišťujících dopravní obslužnost Kraje. Dopravní podnik města Ústí nad Labem se zabývá přípravou vodíkové mobility od roku 2019. Pro provoz autobusů na vodík připravuje vybudování vodíkové plnící stanice v ulici Solvayova, na kterou obdržel dotaci. Do výběrového řízení na její stavbu se však nikdo nepřihlásil. Původně předpokládal její dokončení do konce roku 2022, ve stejné době měly vyjet i první autobusy.