V soutěži na trolejbusy pro Bratislavu byl úspěšný SOR
SOR Libchavy získal další zakázku pro Dopravní podnik Bratislava, po dieselových SOR NS 12 dodá také parciální trolejbusy. Ilustrační foto DPB

Dopravní podnik Bratislava ukončil soutěže na dodavatele všech typů nových trolejbusů. Jedenáct dvanáctimetrových parciálních bude značky SOR.
Dopravní podnik Bratislava ukončil soutěže na dodavatele všech typů nových trolejbusů. Jedenáct dvanáctimetrových parciálních bude značky SOR.
Po vyhodnocení soutěží na dodání hybridních trolejbusů délky 18 a 24 metrů (smlouvy budou uzavřeny až po kontrole správnosti zadávacích postupů) oznámil Dopravní podnik Bratislava (DPB) výsledky tendru  na krátké vozy. Do výběrového řízení byly předloženy tři nabídky, nejvýhodnější od společnosti SOR Libchavy s celkovou cenou  5 110 600 Eur bez DPH za typ trolejbusu SOR TNS 12. Podle DPB nabídka odpovídala všem požadavkům a uchazeč splnil všechny podmínky účasti. Na druhém místě se umístila ŠKODA ELECTRIC s cenovou nabídkou 5 375 040 Eur, třetí účastník byl ze soutěže vyloučen.

Předpokládaná hodnota zakázky byla ve výběrovém řízení stanovena na 7 205 000 Eur, nákup je podmíněn získání spolufinancování z Evropských strukturálních investičních fondů v rámci Operačního programu Integrovaná infrastruktura. Proti předchozímu nákupu vozidel této kategorie z roku 2013 jde při srovnatelném trolejbuse vybaveném doplňkovým naftovým pohonem o úsporu téměř 37 000 Eur na jeden vůz, uvedl DPB.

Po uplynutí zákonných lhůt a kontrolních procesů podle zákona o veřejných zakázkách bude uzavřena smlouva. Vozidla budou objednána až po poskytnutí nenávratného finančního příspěvku na základě smlouvy o financování nebo schválením dotačních finančních prostředků od Hlavního města Slovenské republiky Bratislavy. Dodací lhůta je stanovena nejpozději do 18 měsíců od objednání.

SOR získal v Bratislavě také velkou zakázku na až 80 dieselových autobusů SOR NS 12. Rámcovou smlouvu s DPB podepsal před Vánoci. I tato objednávka je podmíněna získáním finančních prostředků, pro tento typ pohonu z jiných zdrojů než jsou fondy EU.