
Pro firmu Happyday Hanke Nightlinerservice přeměnili v MAN Bus Modification Center (BMC) autokar NEOPLAN Skyliner na speciál s 20 lůžky pro umělecká turné.
Ve středisku MAN Bus Modification Center vyrobili speciální autobus určený na turné pro dopravce Happyday Hanke. Umělci mohou v autokaru NEOPLAN Skyliner nejen komfortně cestovat na svoje vystoupení, ale ve vozidle mohou i nocovat.
Ve středisku MAN Bus Modification Center vyrobili speciální autobus určený na turné pro dopravce Happyday Hanke. Umělci mohou v autokaru NEOPLAN Skyliner nejen komfortně cestovat na svoje vystoupení, ale ve vozidle mohou i nocovat.
• V MAN Bus Modification Center (BMC) přeměnili NEOPLAN Skyliner na speciál vhodný na umělecká turné s 20 lůžky
• Nasazení u firmy Happyday Hanke Nightlinerservice
• Vnitřní vybavení lze díky modulárnímu provedení flexibilně přestavět popř. odebrat až do podoby sériového vozidla
Z vnějšku působí bílý patrový autobus jako zcela běžný NEOPLAN Skyliner, pokud nepočítáme osvětlení v provedení LED. Tento dojem se ale prudce změní, vstoupí-li člověk dovnitř do nejnovějšího přírůstku ve vozovém parku firmy Happyday Hanke Nightlinerservice: ve spodním podlaží slibují čtyři stolky Dos-à-Dos neobyčejnou družnou atmosféru během jízdy a pultová kuchyňka s varnou deskou Ceran představuje zase příslib vybrané stravy. Na toaletě je integrována rovněž sprcha s příslušnou 63litrovou nádrží na čerstvou vodu.
Ještě patrnější je mimořádná výbava v horním podlaží: kdo vystoupá po schodech nahoru, ocitne se mezi postelemi přidělanými na boční stěny ve dvou řadách nad sebou. Najednou tak ve Skylineru může vleže odpočívat neuvěřitelných 20 pasažérů, 18 z nich v patrových postelích, dva v zadním salonku, který lze velice jednoduše předělat na dvě lůžka. Řidič má svůj odpočinkový prostor v blízkosti svého pracoviště, kde lze vyklopit lůžko z předního schodiště.
Za pozornost stojí zvláště skutečnost, že během výroby v MAN Bus Modification Center využili modulární systém a vystačili si s úchytnými body v existujících kolejnicích, takže vnitřní výbavu je možné dle potřeby přestavět, popř. odebrat až na úroveň zpět do podoby sériového vozidla.
Především je NEOPLAN Skyliner určený na umělecká turné. O správnou náladu již na palubě se stará zabudované Hifi-zařízení a dále multimediální systém s několika monitory. Zásuvky u sedadel a lůžek rovněž nemohou chybět, stejně jako ledničky ve spodním i horním podlaží. O excelentní klima se během cestování stará dvouzónová klimatizace umístěná v zadní části vozidla, umožňující individuální nastavení pro dolní i horní podlaží, konvektorové topení a dva topné ventilátory v oblasti nástupu. Na nástupních místech přebírá tuto roli zastávková klimatizace s elektrickým klimakompresorem v zavazadlovém prostoru, která může být poháněna prostřednictvím externí zásuvky na 380 V. Navíc má autokar k dispozici 380 litrů topného oleje.
Stejně mimořádní, jako je autobus, jsou i jeho pasažéři. Autobusový dopravce Happyday Hanke nasazuje tento autokar NEOPLAN Skyliner například na umělecká turné hudebních skupin. Z toho důvodu také klade Hanke velký důraz na asistenční systémy. Pro maximální možnou bezpečnost je jich v autokaru NEOPLAN Skyliner integrována celá řada, mimo jiné asistent nouzového brzdění (EBA), ESP, asistent jízdy v pruzích (LGS) a dále i elektronicky řízené tlumiče MAN ComfortDriveSuspension (CDS). Tento mimořádný patrový autokar je tak nejlépe vybaven pro své zájezdy napříč celou Evropou.
Zdroj: TZ MAN

V horním podlaží autobusu NEOPLAN Skyliner se nachází 18 kójí na spaní a v zadní části salonek, který může být jednoduše přestavěn na dvojlůžko.

V horním podlaží autobusu NEOPLAN Skyliner se nachází 18 kójí na spaní a v zadní části salonek, který může být jednoduše přestavěn na dvojlůžko.