Foto: Petr Bechyně
V letech 1996 – 2019 bylo v provozu více než 700 autobusů s motory LIAZ a Renault s touto již několikrát překonanou emisní normou. Poslední vozy Karosa B941E a Renault City Bus vyjedou na linky 185 a 140 z Palmovky.
V letech 1996 – 2019 bylo v provozu více než 700 autobusů s motory LIAZ a Renault s touto již několikrát překonanou emisní normou. Poslední vozy Karosa B941E a Renault City Bus vyjedou na linky 185 a 140 z Palmovky.
V pátek 22. listopadu se pražský dopravní podnik rozloučí s posledními autobusy s emisní normou EURO II. Mezi lety 1996 – 2019 bylo v provozu více než 700 autobusů s motory LIAZ a Renault, které v době svého vzniku odpovídaly právě této dnes již několikrát překonané emisní normě. V současné době je ve vozovém parku městského dopravce 1150 autobusů, z nichž 408 plní aktuální normu EURO VI a 518 pak odpovídá normě EURO V/EEV. Zbývající autobusy jsou v provedení EURO III a IV, avšak i tyto vozy rychle mizí z ulic.
Z technického pohledu představují městské autobusy s označením EURO II poslední motorizaci, která byla vybavena klasickou koncepcí palivové soustavy, jejímž hlavním prvkem bylo mechanické vstřikovací čerpadlo včetně mechanicky ovládaných vstřikovačů. Tato jednoduchá, konstrukčně nenáročná a provozně spolehlivá koncepce však musela být s nástupem normy EURO III nahrazena novými prvky, které se již neobešly bez elektronického řízení. Samotná konstrukce autobusů byla rovněž na velmi solidní úrovni, což dokládá dlouholetý provoz v náročných podmínkách, který značně překonal původně deklarovanou životnost 10, resp. 12 let.
Odjezdy linky číslo 185 z Palmovky
Směr Bakovská: 15.15, 15.45, 16.15, 16.45, 17.15, 17.45, 18.15,
Směr Vinořský hřbitov: 18.39
Odjezdy linky číslo 185 z Bakovské
Směr Palmovka: 15.35, 16.05, 16.35, 17.05, 17.35, 18.05
Směr Letňany: 18.35
Odjezdy linky číslo 140
Směr Čakovice: 15.34, 17.19, 18.36, 19.52
Směr Palmovka: 16.14, 17.59, 19.14
Z provozně-technický důvodů může dojít ke změnám ve vypravení jednotlivých vozů.
DPP
Z technického pohledu představují městské autobusy s označením EURO II poslední motorizaci, která byla vybavena klasickou koncepcí palivové soustavy, jejímž hlavním prvkem bylo mechanické vstřikovací čerpadlo včetně mechanicky ovládaných vstřikovačů. Tato jednoduchá, konstrukčně nenáročná a provozně spolehlivá koncepce však musela být s nástupem normy EURO III nahrazena novými prvky, které se již neobešly bez elektronického řízení. Samotná konstrukce autobusů byla rovněž na velmi solidní úrovni, což dokládá dlouholetý provoz v náročných podmínkách, který značně překonal původně deklarovanou životnost 10, resp. 12 let.
Poslední autobusy s motory emisní normy EURO II, kterou zastupují typy Karosa B941E a Renault City Bus, vyjedou v pátek 22. listopadu 2019 odpoledne na linky 185 (ev. č. 3283, 3302) a 140 (ev. č. 6349) z autobusového obratiště Palmovka. Pro zájemce o svezení nebo pořízení fotografií budou vozy přistaveny přibližně ve 14.30 hodin.
Směr Bakovská: 15.15, 15.45, 16.15, 16.45, 17.15, 17.45, 18.15,
Směr Vinořský hřbitov: 18.39
Odjezdy linky číslo 185 z Bakovské
Směr Palmovka: 15.35, 16.05, 16.35, 17.05, 17.35, 18.05
Směr Letňany: 18.35
Odjezdy linky číslo 140
Směr Čakovice: 15.34, 17.19, 18.36, 19.52
Směr Palmovka: 16.14, 17.59, 19.14
Z provozně-technický důvodů může dojít ke změnám ve vypravení jednotlivých vozů.
DPP

São Paulo získalo mezinárodní ocenění za elektrifikaci…
Nový týmový autobus Setra pro bulharského fotbalového…
Zkontrolované autobusy na silnicích měly víc závad než…


