V Liberci testují nového asistenta odbočování od Knorr-Bremse
ProFleet Assist+ je testován v autobuse Solaris Urbino 18 ev.č. 391. Foto Knorr-bremse

Řidiči Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zkouší v provozu na jednom z kloubových autobusů Solaris Urbino bezpečnostní systém ProFleet Assist+ pro hlídání slepého úhlu vyvinutý společností Knorr-Bremse.

Reklama

Řidiči Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou zkouší v provozu na jednom z kloubových autobusů Solaris Urbino bezpečnostní systém ProFleet Assist+ pro hlídání slepého úhlu vyvinutý společností Knorr-Bremse.

Bezpečnostní systém přispívá ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a chrání zranitelné účastníky, tedy chodce a cyklisty. Závod společnosti Knorr-Bremse sídlí na jedné z libereckých průmyslových zón pod Ještědem a ke spolupráci s dopravním podnikem má velmi blízko.

Chceme v rámci regionu přispět k větší dopravní bezpečnosti, proto jsme se rozhodli nabídnout jeden kompletní systém dopravnímu podniku k vyzkoušení. Věříme, že ohlasy budou pozitivní a budeme pokračovat ve spolupráci,“ uvedl manažer obchodu a marketingu společnosti Knorr-Bremse Petr Zima.

V Liberci se rozvíjí síť cyklostezek, narůstají počty cyklistů i běžců, a tím přibývá kolisních míst. Autobusy MHD zde zdolávají členitý terén. Systém kamer chrání cestující, chodce, cyklisty a řidiče MHD, kteří se denně pohybují v hustém městském provozu po užších komunikacích,“ zdůraznil dopravní ředitel DPMLJ Martin Hettner.

Bezpečnostní systém ProFleet Assist+ druhé generace má šest důležitých funkcí, díky kterým může předejít nehodám s jinými vozidly, ale hlavně aktivně předejít kolizi se všemi zranitelnými účastníky silničního provozu. Skládá se ze dvou částí. Na boku autobusu jsou umístěny dvě kamery, jejichž čočky míří proti sobě a jedna kamera se nachází na čelním skle. Asistent tak hlídá „slepé úhly“ vozidla. Pokud se člověk dostane k autobusu na menší vzdálenost než dva a půl metru, automaticky se rozsvítí na displeji žlutý varovný signál, když kamera zaznamená rychlejší pohyb, tak už se rozsvítí na displeji červené varování a spustí se akustický signál. Asistent rozezná živé a neživé objekty, reaguje pouze na člověka. Vylepšená detekce pracuje za úsvitu i ve tmě. Topná tělesa kamery umožňující nepřetržitý provoz systému při teplotách pod bodem mrazu. Cena jednoho systému se pohybuje v závislosti na konfiguraci od 1000 do 2000 euro.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou ve spolupráci testuje tento bezpečnostní systém na jednom ze svých kloubových autobusů, které jsou slepým úhlem zatížené nejvíce. Systém kamer chrání nejen cestující, chodce a cyklisty, kteří se denně pohybují v hustém městském provozu, ale dává i větší rozhled a jistotu řidičům MHD ohledně toho, co se děje kolem vozu.

Dopravní podnik má ve svém vozovém parku 18 kloubových autobusů, deset z nich jsou vozidla typu SOLARIS a dále osm starších vozů. Systém byl nainstalován na autobus s reklamním polepem výrobce asistenta a je nasazován na páteřní linky číslo 12, 25 a na některé spoje do průmyslových zón.

Společnost KNORR-BREMSE se sídlem v Mnichově je předním světovým výrobcem brzdových systémů pro kolejová a užitková vozidla. Závod v Liberci byl otevřen v červnu 2010.

 

 


V Liberci testují nového asistenta odbočování od Knorr-Bremse
ProFleet Assist+ se skládá ze dvou částí – primární kamery umístěné na čelním skle a dvou dalších kamer, které jsou umístěny na boku autobusu. Kamery hlídají vzdálenost chodce od autobusu, a pokud se k němu přiblíží na menší vzdálenost než dva a půl metru, upozorní řidiče v kabině na to, že má u vozidla chodce. Pokud je chodec nebo cyklista vedle autobusu, na displeji v kabině se zobrazí žlutý varovný signál, pokud je chodec v pohybu, displej svítí červeně a dává i zvukový signál. Asistent dokáže rozlišit živé a neživé objekty a reaguje tak pouze na člověka a jeho pohyb. Foto Knorr-Bremse
V Liberci testují nového asistenta odbočování od Knorr-Bremse