Nové Zákaznické centrum pro cestující je otevřeno v Liberci v Evropském domě, blízko sídla Libereckého kraje.
Moderní kontaktní místo IDOL poskytne "na počkání" veškeré služby ke kartě Opuscard. Koupíte i jízdenky po celé republice a do zahraničí. Služby se budou dále rozšiřovat.
Moderní kontaktní místo IDOL poskytne "na počkání" veškeré služby ke kartě Opuscard. Koupíte i jízdenky po celé republice a do zahraničí. Služby se budou dále rozšiřovat.
Nové Zákaznické centrum veřejné dopravy je otevřeno v nově zrekonstruované budově Evropského domu od 2. ledna 2018. Ve středu 3. ledna je jeho slavnostní otevření a zároveň Den s Opuscard.
Co Zákaznické centrum nabízí:
Vše, co je nutné k pořízení či výměně karty Opuscard, kterou denně používá téměř sto tisíc cestujících. Nově vyvinutý software umožňuje vydat kartu na počkání a bez expresního příplatku, stačí se dostavit s průkazem totožnosti, z něhož se pořídí data, vytiskne žádost, kterou žadatel podepíše, kamera pořídí fotografii a karta je hotová. To vše do pěti minut. U vedlejší přepážky bude možné pořídit si časový kupón pro zóny Liberec, Jablonec nad Nisou či jakýkoliv jiný časový kupón pro libovolnou relaci v IDOL nebo jen dobít elektronickou peněženku pro úhradu jednotlivých přestupních jízd – prostě vše v tarifu IDOL.
Doplňkem mimo IDOL bude prodej jízdenek v rezervačním systému AMS, prodej turistických jízdenek Euro-Nisa-Ticket pro celý Euroregion Nisa a samozřejmě prodej jízdních řádů a doplňků na kartu Opuscard (šňůrky, pouzdra). Bude možné si vyřídit žákovský průkaz opravňující ke slevám jízdného. Poskytované služby budou přibývat, jak po nich bude poptávka.
V dnešní informační společnosti jsou nejdůležitější informace o veřejné dopravě v Libereckém kraji. Nejen o tom, jak si pořídit Opuscard, ale i o tom, jaký je nejvhodnější tarifní produkt pro moje potřeby, jak mi to jede podle jízdního řádu, ale i jak to jede právě teď, zdali spoj není zpožděn nebo jestli počká následující spoj v přestupní zastávce. A právě Zákaznické centrum by mělo být tím, kdo je poskytne v co největší míře a hned. Nejen na přepážce, ale i na telefonu, který nově bude obsluhován od 4:00 do 24:00, formou letáků, jež budou zdarma v přepážkových prostorách, formou online informací e-mailem, na webu www.iidol.cz, na facebooku a ty nejaktuálnější na twitteru.
Zákaznické centrum by mělo odstranit dlouholetý problém IDOLu – reklamace. Vzhledem k tomu, že je součástí sídla KORID LK, je připraveno zázemí s veškerou odbavovací technikou využívanou v IDOL pro testování nejen nových produktů, ale zejména pro řešení zákaznických reklamací. Odpadne tak „bermudský trojúhelník“, v němž cestovala v lepším případě karta, v horším i její držitel mezi stávajícím kontaktním místem ve Frýdlantské ulici, terminálem MHD ve Fügnerově ulici a KORIDem. Reklamace karty tak bude vyřízena v jednodušším případě na počkání, ve složitějším do několika málo dnů.
Změnu dozná i stávající ceník služeb. Jak již bylo uvedeno, ruší se expresní příplatek za vydání karty na počkání a cena anonymní přenosné karty se snižuje skoro na polovinu na 50 Kč. Důvod je zřejmý, učinit z karty Opuscard dostupné médium pro cestování po Libereckém kraji. K tomu přispějí i dvě novinky pro první část roku 2018: Výrazné zjednodušení systému žádostí o osobní kartu Opuscard a rozšíření vydání karet Opuscard na počkání i do dalších velkých měst Libereckého kraje. V jednání je město Česká Lípa, ale počítá se i s dalšími městy, Jabloncem nad Nisou či Turnovem.
Více informací o novém Zákaznickém centru IDOL.

Od ledna 2026 bude mít Jindřichův Hradec novou MHD
Linka 39A ve Vídni bude od 1. prosince 2025 jezdit bez emisí
Jak vypadají nové autobusy pro Moravskoslezký kraj?


