V Hradecké městské dopravě se zvyšuje počet cestujících a chystá se obnova vozového parku
Elektrobus SOR pro MHD v Hradci Králové. Foto DPmHK

Dopravní podnik v prvním čtvrtletí letošního roku přepravil o 235 tisíc cestujících více než ve stejném období v roce 2017. Už v červnu do města dorazí první nové elektrobusy a trolejbusy. 
Reklama
Dopravní podnik v prvním čtvrtletí letošního roku přepravil o 235 tisíc cestujících více než ve stejném období v roce 2017. Už v červnu do města dorazí první nové elektrobusy a trolejbusy. 
V loňském roce přepravila vozidla hradecké městské hromadné dopravy 36 570 254 cestujících. Znamená to proti roku 2016 (32 773 184 cestujících) navýšení o
4 miliony osob, tj. o 11 %. Trend nárůstu pasažérů pokračuje i v letošním roce, kdy služby MHD využilo v prvním čtvrtletí 7 076 379 cestujících. Ve srovnání se stejným obdobím v roce 2017 (6 840 677) jde o nárůst o 235 tisíc osob, tj. o 3 %.

Zvýšený zájem o cestování MHD může přinést i další zkvalitňování, zejména formou obnovy vozového parku. Dopravní podnik města Hradec Králové (DPmHK) využil dotačních titulů v rámci IROP - „Nízkoemisní a bezemisní vozidla“ a ITI - „Udržitelná doprava" a zakoupí téměř třicet nových ekologických vozidel.

DPmHK se letos stane tuzemským lídrem v počtu provozovaných elektrobusů. Od společnosti SOR Libchavy zakoupí 20 nových elektrobusů SOR NS 12 včetně nabíjecí infrastruktury. Kontrakt je rozdělen na několik dílčích dodávek, přičemž první tři nové elektrobusy dorazí do města v červnu. SOR dodá i dvě rychlonabíjecí stanice a nabíjecí stanici pro noční pomalé nabíjení v zázemí dopravního podniku.

Rozšíření se dočká i trolejbusový provoz. Poprvé budou vedle klasických trolejbusů nasazeny parciální trolejbusy. První tři vozidla s pomocným bateriovým pohonem od ŠKODY ELECTRIC s karosérií SOR Libchavy mají být dodána také v červnu. Zbývajících šest trolejbusů přijede do Hradce v srpnu.

V současné době představuje podíl elektrické dopravy v Hradci Králové přes 30 % všech výkonů MHD. Po dokončení všech záměrů (nákup elektrobusů, parciálních trolejbusů a dostavba trati ke konečné Pod Strání) by se měl podíl vozidel poháněných na elektřinu zvýšit na rovných 50 %.  Změní se také (i nákupem nových autobusů) průměrné staří vozového parku z 11 let (konec roku 2017) na 7 let.

Zdroj: DPmHK


V Hradecké městské dopravě se zvyšuje počet cestujících a chystá se obnova vozového parku
Tolejbus Škoda 30 Tr pro Hradec Králové při zkušební jízdě v Plzni.