V Hradci jezdí desítka nových autobusů a budou další

Během posledního půlroku zařadil Dopravní podnik města Hradce Králové do provozu deset nových autobusů Iveco Urbanway. Cestujících v MHD přibývá a stabilizoval se i počet řidičů.
Reklama
Během posledního půlroku zařadil Dopravní podnik města Hradce Králové do provozu deset nových autobusů Iveco Urbanway. Cestujících v MHD přibývá a stabilizoval se i počet řidičů.
Nízkopodlažní autobusy Iveco Urbanway jsou třídvéřové, klimatizované a vybavené USB porty, v budoucnu budou vybaveny i wifi připojením. Uvezou 28 sedících a 78 stojících cestujících a mají jiné uspořádání sedadel před prostředními dveřmi z důvodu lepší průchodnosti vozidlem. Řidiči mají v kabině nově chladničku.

Vozy jsou vyráběny ve francouzském Annonay a jde o nástupce autobusu Irisbus Citelis 12 m. Dodavatelem je společnost ZLINER ze Zlína.

Dopravní podnik plánuje v příštím roce pořídit dalších deset těchto vozů. Pět by mohlo být dodáno v první polovině roku. Navíc by měly být vybaveny kamerovým systémem.

Kromě autobusů na dieselový pohon má dopravní podnik ve vozovém parku ještě třiadvacet elektrobusů SOR. Na elektrickou energii jezdí také trolejbusy, vloni byly do flotily doplněny bateriové, které ujedou až deset kilometrů bez trolejového vedení. Nákupem elektrobusů a trolejbusů hradecký dopravní podnik dosáhl stavu, kdy více než polovina vozového parku jezdí na elektrickou energii. „Dvacet kusů nových elektrobusů od podzimu loňského roku ujelo na linkách MHD už víc než jeden milion kilometrů a celkově elektrobusová flotila našeho DP již ujela více než milion a půl kilometrů,“ říká ředitel dopravního podniku Zdeněk Abraham. 

Nejvýznamnější investicí letošního roku v Dopravním podniku města Hradce Králové byla rekonstrukce myčky vozidel MHD. „Dvaadvacet let starou technologii nahradila nová mycí linka. K mytí se používá recyklovaná voda, znečištěné vody jsou přečištěny v naší čistírně odpadních vod a vráceny do mycího cyklu. Myčka pracuje navíc automaticky, sama rozpozná, o jaký typ vozidla se jedná, jestli autobus, trolejbus nebo elektrobus. Je to nutné rozlišovat, protože v případě trolejbusů například nedochází k mytí zadního čela s ohledem na lana sběračů. Nově můžeme využít volitelné mytí spodku vozidla a závěrečné sušení,“ dodává Zdeněk Abraham. Zrekonstruovaná myčka byla do zkušebního provozu uvedena koncem září.

Letos přepravila hradecká městská hromadná doprava více pasažérů než za celý rok 2018. V období od ledna 2019 se MHD svezlo 27,3 milionů cestujících, což je oproti stejnému období loňského roku o 1,1 milionu více.

V současné době má dopravní podnik dostatečný počet řidičů. „Stejně jako každá větší firma jsme i my měli nedostatek zaměstnanců, právě třeba mezi řidiči. Konečně letos na podzim můžeme říct, že jsme na pozitivních číslech, ale pořád nabíráme nové, jelikož máme deset procent řidičů v důchodovém věku,“ říká Zdeněk Abraham s tím, že podmínky pro přijetí nejsou nijak výrazně limitovány. „Zaměstnance hledáme také v zahraničí. Snažíme se vyhýbat genderovému rozdělení pracovních míst a dát příležitost opravdu každému. Navíc jsme v průběhu září ještě pořídili pro výcvik našich nových řidičů nový autobus autoškoly.“

DPmHK


V Hradci jezdí desítka nových autobusů a budou další
V Hradci jezdí desítka nových autobusů a budou další