Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
IVECO Crossway LE hybrid (diesel+elektro) přináší úsporu paliva až 15 % ve srovnání se standardní dieselovou verzí a snížení emisí CO2 až o 84 % při použití obnovitelných paliv.. Foto Transdev ČR

V havířovských ulicích a v okolí v těchto dnech můžete potkat nový hybridní autobus IVECO Crossway Low Entry Hybrid uvedený na trh v roce 2022.

 

V havířovských ulicích a v okolí v těchto dnech můžete potkat nový hybridní autobus IVECO Crossway Low Entry Hybrid uvedený na trh v roce 2022.

 

Crossway LE Hybrid, který je v současné době k dispozici ve třídě I pro městské použití a ve třídě II pro příměstské linky, přináší úsporu paliva až 15 % ve srovnání se standardní dieselovou verzí a snížení emisí CO2 až o 84 % při použití obnovitelných paliv.

Podle zkušeností ČSAD Havířov, které patří do skupiny Transdev, při jízdách, kde má standardní dieselový vůz dojezd cca 500 km, tento hybridní autobus dokáže ujet až 630 km. Umožňuje to mimo jiné volitelný ovládací ekonomický modul jízdy, který je zaměřený právě na optimalizaci spotřeby pohonných hmot.

Vybavení pro cestující a řidiče:

  • výrazně pohodlnější sedačky s bezpečnostními pásy a s možností polohování
  • úložný prostor pro zavazadla i v přední části vozu
  • 2 samostatné klimatizační okruhy (zvlášť pro řidiče a zvlášť pro cestující) s chytrou a efektivní klimatizací
  • střešní odvětrávací průduchy pro zajištění čerstvého přívodu vzduchu
  • standardem jsou USB nabíječky umístěné v zóně pro cestující
  • ergonomické ovládací panely včetně parkovací kamery

Po technické stránce se jedná se o hybridní vůz (diesel + elektro) s automatickým řazením, které je doplněné o tempomat. Elektrický pohon je vybaven hybridní technologií vyvinutou v úzké spolupráci se společností Voith. Je vybaven 48V akumulátorem spojeným s převodovkou Voith DIWA NXT a motorem Cursor 9. Převodovka DIWA NXT je kombinována s výkonným rekuperačním elektromotorem o špičkovém výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie akumulované během zpomalovací a brzdné fáze, s vysokoenergetickým akumulátorem LTO (48 V) umístěným na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 během fází startování.

Transdev ČR


Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
IVECO Crossway LE hybrid. Foto Transdev ČR
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
IVECO Crossway LE hybrid. Foto Transdev ČR
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
IVECO Crossway LE hybrid. Foto Transdev ČR
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
IVECO Crossway LE hybrid. Foto Transdev ČR
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
Transdev testuje v Havířově hybridní IVECO Crossway LE
IVECO Crossway LE hybrid. Foto Transdev ČR