Transdev bude provozovat na Slovensku MHD v dalším městě
Pro provoz v Nitře pořídil Transdev 80 nových autobusů SOR, včetně nového typu NS 18. Foto Transdev

Od 1. září 2022 bude zajišťovat městskou dopravu v Trenčíně TD Transport a Transdev Morava. Zatupitelé odsouhlasili podpis smlouvy, nabídka převyšovala předpokládanou hodnotu zakázky.
Od 1. září 2022 bude zajišťovat městskou dopravu v Trenčíně TD Transport a Transdev Morava. Zatupitelé odsouhlasili podpis smlouvy, nabídka převyšovala předpokládanou hodnotu zakázky.
Smlouva města Trenčín se SAD Trenčín na provozování MHD končí v srpnu letošního roku. Radnice v létě 2020 vyhlásila na další provoz veřejnou zakázku. Předpokládaná hodnota se dvakrát v průběhu tendru změnila a nakonec byla 41 306 000 Eur bez DPH poté, co byla zrušena tříletá opce k desetileté smlouvě.

Ani jeden ze tří zájemců o zakázku však nenabídl nižší cenu. Nejnižší roční cenu v objemu 4 420 755 Eur bez DPH sice nabídla společnost Autobusy Karlovy Vary, ale trenčínská radnice její nabídku musela po zásahu Úřadu pro veřejné zakázky vyloučit, jelikož firma v zákonné lhůtě neodpověděla na žádost o vysvětlení nabídky. Město tedy opakovaně zakázku vyhodnotilo a úspěšným uchazečem se stala skupina tvořená TD Transport a Transdev Morava (uváděná pod názvem Transdev - Trenčín). Protože vysoutěžená cena převyšovala původně předpokládanou hodnotu, byl podpis smlouvy podmíněn souhlasem městského zastupitelstva, které ho schválilo 10. února. Roční výchozí cena podle smlouvy bude 4 598 134 Eur bez DPH.

Rozsah poskytovaných služeb MHD by se s novým dopravcem proti současnosti neměl zásadně měnit, nově by měla být zavedena možnost platby za jízdenku v autobuse platební kartou a nákup jízdenek přes mobilní aplikaci. Město od nového dopravce požaduje 43 plně nízkopodlažních autobusů, přičemž alespoň pět by mělo být kloubových velkokapacitních a zbývající standardní délky. Maximální průměrný věk autobusů může být nejvýše 7 let, přičemž žádné vozidlo nesmí být starší 13 let a musí být ekologické a plně klimatizované. K výbavě má patřit bezpečnostní kamerový systém, Wifi, informační systém s LED panely a vnitřními LCD displeji, akustické hlášení zastávek i pro nevidomé. Vnější plochy vozidel nebudou moci být využity k reklamním účelům. Zastávky mají být vybaveny modulárními označníky, podobnými jako v Bratislavě. Na významnějších zastávkách mají být elektronické zastávkové panely.

Kromě společností Autobusy Karlovy Vary a Transdev se o zakázku na provoz MHD v Trenčíně znovu ucházela SAD Trenčín (s nabídkou 5 397 323 Eur).



S využitím TASR a imhd.sk