Testování kloubového autobusu Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid

na linkách MHD Trutnov. Dopravce OSNADO také provozuje jako skibus elektrobus SOR EBN 10,5.
Reklama
na linkách MHD Trutnov. Dopravce OSNADO také provozuje jako skibus elektrobus SOR EBN 10,5.
V rámci spolupráce se společností EvoBus Bohemia bude na linkách MHD Trutnov dopravce OSNADO probíhat v průběhu měsíce února zkušební provoz hybridního kloubového autobusu Mercedes Benz Citaro G BlueTec Hybrid. Běžní cestující budou tedy moci posoudit komfort jízdy tímto inovativním hybridním autobusem v hodnotě cca. 15 mil.Kč, který kombinuje výhody elektrického a dieselového pohonu. Cílem zkušebního provozu je mj. ověření předpokládaných provozních parametrů vozidla včetně reálně dosahované úspory spotřeby PHM v porovnání s ostatními provozovanými autobusy – předpokládaná úspora díky hybridnímu pohonu autobusu by mohla dosahovat hodnot mezi 20- 30%.
Hybridní pohon autobusu zajišťují 4 elektromotory o celkovém výkonu 320kW (4x 80 kW), které pohánějí střední a zadní nápravu. Čtyřválcový naftový motor o objemu 4,8 litru a výkonu 160 kW splňující nejnovější emisní normy zajišťuje dobíjení instalovaného souboru 19,4 kWh lithiumiontových baterií autobusu umístěného na střeše vozidla. Konvenční autobus stejné konstrukce s naftovým pohonem disponuje standardně šestiválcovým motorem o objemu 12 litrů. Pro dobíjení baterií je vedle naftového motoru využíván systém rekuperace energie při provozním brzdění autobusu v zastávkách, na křižovatkách, při jízdě z kopce apod. – elektromotory při brzdění fungují jako generátory. Hybridní pohon mj. umožňuje absolvování části trasy linky v čistě elektrickém bezemisním módu – tato funkce je určena např. pro průjezdy přes historické centrum města apod. Karoserie autobusu vychází z unifikovaného typu Mercedes Benz Citaro G, který je i např. v rámci provozu MHD Trutnov zastoupen od prosince 2010 ve verzi s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) – na rozdíl od „domácího“ vozu je však hybridní verze ve 3-dveřovém provedení s poptávkovým systémem ovládání posledních dveří.
Kromě zkušebního provozu výše popisovaného hybridního autobusu již od konce prosince provozuje OSNADO jako SKIBUS v Peci pod Sněžkou a Velké Úpě nízkopodlažní elektrobus českého výrobce SOR EBN 10,5. Tímto elektrobusem se mají možnost svézt návštěvníci výše uvedených lyžařských středisek – jde o stejný typ elektrobusu, který byl testován v rámci provozu MHD ve Dvoře Králové nad Labem v loňském červenci.

TZ OSNADO, člen skupiny Arriva V případě zájmu bližší informace poskytne: Ředitel společnosti Ing. Milan Kovář, kovar@osnado.cz, tel. 603 328 989

Testování kloubového autobusu Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid