Solaris Trollino 24, který může přepravit více než 200 cestujících testoval dopravní podnik v Bratislavě na podzim 2020.
Do výběrového řízení na dodavatele velkokapacitních bateriových trolejbusů pro linku z hlavního nádraží na sídliště Vrakuňa se přihlásili dva uchazeči.
Do výběrového řízení na dodavatele velkokapacitních bateriových trolejbusů pro linku z hlavního nádraží na sídliště Vrakuňa se přihlásili dva uchazeči.
Dopravní podnik Bratislava (DPB) v pátek 3. září vyhodnotil soutěž na dodavatele 24metrových bateriových trolejbusů. O dodávku těchto vozidel měli zájem dva uchazeči. Poprvé v historii se do výběrového řízení přihlásil výrobce ze Švýcarska.
Výběrové řízení na celkem 50 trolejbusů vyhlásil DPB na jaře. Týkalo se 11 dvanáctimetrových, 23 osmnáctimetrových a 16 dvoukloubových velkokapacitních vozidel. Původní termín pro podání nabídek v poslední zakázce byl z konce května prodloužen do 24. srpna 2021 z důvodu změny zadávacích podmínek. Tříčlánkové megatrolejbusy dodá konsorcium Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia a Škoda Electric s cenou 16,760 mil. Eur (bez DPH). Na druhém místě skončila švýcarská společnost Carrosserie HESS AG s nabídkou 21,677 mil. Eur, která překročila předpokládanou cenu zakázky (19,413 mil. bez DPH).
Smlouva s vítězným sdružením bude podepsána po uplynutí lhůty pro odvolání ze strany HESS a po kontrole soutěže Úřadu pro veřejné zakázky.
"Provoz tohoto typu trolejbusů nemá nikde v Česku ani na Slovensku obdoby a pro náš dopravní podnik je výzvou. Díky nim se brzy zařadíme mezi dopravně vyspělé země. Podobně dlouhá vozidla jezdí například v rakouském Linci a v několika švýcarských městech. Novými trolejbusy se budou vozit obyvatelé východní části Bratislavy na frekventované lince 201 od hlavního nádraží," uvedl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Výběrové řízení na celkem 50 trolejbusů vyhlásil DPB na jaře. Týkalo se 11 dvanáctimetrových, 23 osmnáctimetrových a 16 dvoukloubových velkokapacitních vozidel. Původní termín pro podání nabídek v poslední zakázce byl z konce května prodloužen do 24. srpna 2021 z důvodu změny zadávacích podmínek. Tříčlánkové megatrolejbusy dodá konsorcium Solaris Bus & Coach, Solaris Slovakia a Škoda Electric s cenou 16,760 mil. Eur (bez DPH). Na druhém místě skončila švýcarská společnost Carrosserie HESS AG s nabídkou 21,677 mil. Eur, která překročila předpokládanou cenu zakázky (19,413 mil. bez DPH).
Smlouva s vítězným sdružením bude podepsána po uplynutí lhůty pro odvolání ze strany HESS a po kontrole soutěže Úřadu pro veřejné zakázky.
"Provoz tohoto typu trolejbusů nemá nikde v Česku ani na Slovensku obdoby a pro náš dopravní podnik je výzvou. Díky nim se brzy zařadíme mezi dopravně vyspělé země. Podobně dlouhá vozidla jezdí například v rakouském Linci a v několika švýcarských městech. Novými trolejbusy se budou vozit obyvatelé východní části Bratislavy na frekventované lince 201 od hlavního nádraží," uvedl Martin Rybanský, předseda představenstva DPB.
Nákup nových trolejbusů je spolufinancován EU. Nové trolejbusy vyjedou do 20 měsíců od podpisu smlouvy.