Elektrické autobusy od BYD v Turíně. Foto GTT
Yutong do výběrového řízení GTT na elektrické autobusy předložil nejlepší nabídku, po přezkoumání byl ale vyloučen. Šanci má druhý v pořádí - BYD.
Yutong do výběrového řízení GTT na elektrické autobusy předložil nejlepší nabídku, po přezkoumání byl ale vyloučen. Šanci má druhý v pořádí - BYD.
V roce 2021 má být jeden z pěti autobusů Gruppo Torinese Trasporti (GTT) elektrický. Výběrové řízení na 100 e-busů zveřejnil dopravce na konci ledna 2020. Celková předpokládaná hodnota zakázky včetně servisu a výměny baterií byla 72 mil. Eur. Podle původního záměru mělo být prvních 50 nových autobusů dodáno mezi koncem roku 2020 a prvními měsíci roku 2021.
Kolem poloviny roku se objevily informace o vítězi tendru, kterým měl být Yutong s cenou 53,6 milionu Eur včetně kompletního servisu na 10 let. Výběrového řízení se zúčastnili jen čínští výrobci, kromě Yutong také BYD, jehož e-busy již v Turíně již několik let jezdí.
Společnost GTT nyní uvedla, že ve výběrovém řízení postupovala podle zákona, který stanoví prověření splnění požadavků v zakázce a vyloučila uchazeče, který požadavky nesplnil. "Neznamená to, že elektrické autobusy příští jaro do Turína nepřijedou. Tendr nebyl zrušen, pouze byl jeden uchazeč vyloučen. Již v této fázi právní kanceláře GTT téměř dokončily kontrolu na druhém místě umístěného BYD Europe a ještě před koncem října budeme mít konečné výsledky, pokud bude vše v pořádku můžeme přistoupit k podpisu smlouvy," uvedl dopravce.
Výběrového řízení GTT se, podle serveru Autobusweb, nezúčastnil Yutong, ale zprostředkovatel Ares Automotive. Mezi skutečnosti, které vyvolaly nedůvěru je skutečnost, že Ares - Yutong navrhla pro snížení nákladů sestavit vozidla během cesty lodí z Číny do Itálie.
Yutong se chystá na evropském trhu etablovat, na posledním veletrhu Busworld v Bruselu prezentoval elektrický Yutong U12 určený speciálně pro Evropany. V Norsku už získal velkou objednávku na 102 elektronických autobusů.
Kolem poloviny roku se objevily informace o vítězi tendru, kterým měl být Yutong s cenou 53,6 milionu Eur včetně kompletního servisu na 10 let. Výběrového řízení se zúčastnili jen čínští výrobci, kromě Yutong také BYD, jehož e-busy již v Turíně již několik let jezdí.
Společnost GTT nyní uvedla, že ve výběrovém řízení postupovala podle zákona, který stanoví prověření splnění požadavků v zakázce a vyloučila uchazeče, který požadavky nesplnil. "Neznamená to, že elektrické autobusy příští jaro do Turína nepřijedou. Tendr nebyl zrušen, pouze byl jeden uchazeč vyloučen. Již v této fázi právní kanceláře GTT téměř dokončily kontrolu na druhém místě umístěného BYD Europe a ještě před koncem října budeme mít konečné výsledky, pokud bude vše v pořádku můžeme přistoupit k podpisu smlouvy," uvedl dopravce.
Výběrového řízení GTT se, podle serveru Autobusweb, nezúčastnil Yutong, ale zprostředkovatel Ares Automotive. Mezi skutečnosti, které vyvolaly nedůvěru je skutečnost, že Ares - Yutong navrhla pro snížení nákladů sestavit vozidla během cesty lodí z Číny do Itálie.
Yutong se chystá na evropském trhu etablovat, na posledním veletrhu Busworld v Bruselu prezentoval elektrický Yutong U12 určený speciálně pro Evropany. V Norsku už získal velkou objednávku na 102 elektronických autobusů.
Příští rok získá Turín také prvních třicet nových tramvají Hitachi Rail (celkem objednal 70 kusů). Foto GTT

Elektrické autobusy Solaris zamíří do Lipska
Vídeň zahajuje novou éru s vodíkovými elektrobusy
Vilnius objedná od Solaris další trolejbusy


