V Německu FlixBus skončil po více než roce s dálkovou elektrickou linkou mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem - z důvodu problémů s autobusem BYD.
V Německu FlixBus skončil po více než roce s dálkovou elektrickou linkou mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem - z důvodu problémů s autobusem BYD.
Regionální německé noviny Mannheimer Morgen uvedly s odvoláním na generálního ředitele FlixBus Fabiana Stengera jako důvod ukončení provozu elektrického autobusu, že lithium-železo-fosfátová baterie autobusu BYD C9 se ukázala být tak náchylná k chybám, že „autobus byl zastaven na několik dní najednou a muselo být zrušeno mnoho spojů“, píše Mannheimer Morgen. To znamená přerušení elektrické dálkové autobusové linky zahájené před více než rokem.
V pravidelném provozu jezdil autobus BYD čtyřikrát denně mezi Frankfurtem nad Mohanem a Mannheimem. Trasa zahrnovala také letiště ve Frankfurtu a Heidelberg. BYD C9 má mít dojezd 320 kilometrů, což by mělo pro 115 kilometrovou trasu stačit.
Při slavnostním zahájení dálkové linky starosta města Mannheim Peter Kurz mluvil o „dobrém signálu pro budoucnost“ a „o důležitém příspěvku k ochraně klimatu“. Město Mannheim podpořilo zkušební projekt financováním odpovídající nabíjecí stanice na autobusovém nádraží v Mannheimu. Druhá dobíjecí stanice je na letišti ve Frankfurtu. V závislosti na počasí měl být autobus nabíjen jednou nebo dvakrát denně a přes noc.
Budoucnost projektu elektrických autobusů ani přechod na jiný model bateriového elektrického autobusu zatím nikdo nekomentoval. FlixBus a jeho partner B.E. Green provozují další elektrickou linku mezi Paříží a městem Amiens. V Kalifornii FlixBus v současné době testuje americký dálkový elektrický autobus. V Evropě je však pravděpodobnější přechod na autobusy s palivovými články a bioplyn. FlixBus spolupracuje s technologickým specialistou Freudenberg Sealing Technologies (FST) na systému palivových článků pro autobusy. Německo svou vodíkovou infrastrukturu rozšiřuje a nedávno oznámilo podporu 23 milionů EUR na projekty palivových článků. Například Daimler Trucks & Buses však nedávno oznámil, že v příštích deseti letech do svého sortimentu vozidla na vodíkový pohon nezařadí, pro užitková vozidla je pravděpodobný rok 2039.
Mannheimer Morgen

DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…
Tallinn pokračuje v nákupech trolejbusů Škoda


