
Nově zrenovovaný autobus 706 RTO-LUX jako model do kalendáře na rok 2020.
O víkendu 10. a 11. srpna je několik důvodů k návštěvě Strašic. Kromě výročí otevření Muzea a 15 let od vzniku ŠKODA BUS klubu také znovuzrození dalšího krásného RTOčka.
O víkendu 10. a 11. srpna je několik důvodů k návštěvě Strašic. Kromě výročí otevření Muzea a 15 let od vzniku ŠKODA BUS klubu také znovuzrození dalšího krásného RTOčka.
ŠKODA BUS klub vznikl v roce 2004, zpočátku spolupracoval s Muzeem ŠKODA a podílel se na připravované dopravní expozici v projektu Regionálního technického muzea v Plzni. Projekt tohoto muzea byl ale v přípravách zastaven a nahrazen vznikem interaktivního centra – dnes Techmania science center. Pro historická vozidla klubu a o vozidla převzatá z původního projektu o která nebyl zájem ze strany Techmanie začaly členové klubu hledat nové prostory. Příležitostí byly armádní objekty ve Strašicích, které v roce 2007 připadly obci. Tím se začala psát historie Muzea Dopravy ve Strašicích.
Výročí oslaví strašické dopravní muzeum právě o víkendu. Těšit se můžete na jízdy vozidel z muzea. Jízdní řády a podrobnější informace.
Na akci se Muzeum pochlubí svým novým exponátem - autobusem 706 RTO-LUX, který vlastními silami renovovali 12 let. Z prakticky zrezivělého vraku je to další krásný kousek, který zůstane zachován pro připomenutí let minulých pro další generaci dopravních fanoušků. Děkujeme!
Na několik dokumentárních fotek se můžete podívat na našem webu. Pocházejí z facebooku Muzea ve Strašicích.
Výročí oslaví strašické dopravní muzeum právě o víkendu. Těšit se můžete na jízdy vozidel z muzea. Jízdní řády a podrobnější informace.
Na akci se Muzeum pochlubí svým novým exponátem - autobusem 706 RTO-LUX, který vlastními silami renovovali 12 let. Z prakticky zrezivělého vraku je to další krásný kousek, který zůstane zachován pro připomenutí let minulých pro další generaci dopravních fanoušků. Děkujeme!
Na několik dokumentárních fotek se můžete podívat na našem webu. Pocházejí z facebooku Muzea ve Strašicích.

Rok 2007. Původní záměr nechat u autobusu RTO-LUX pouze nově očalounit sedadla záhy padl. Po zhodnocení stavu podlahy a nosných prvků karoserie, byla potřeba kompletní rekonstrukce.

Postupná demontáž interiéru kvůli původně zamýšlenému čalounění sedadel.

Ukázalo se, že je na tom autobus ve skutečnosti hůř, než se zprvu zdálo.

Nakonec padlo rozhodnutí začít opravu 'z gruntu'.

Rekonstrukce autobusu se rozběhla po přestěhování do vlastních prostor Muzea dopravy ve Strašicích v zimě 2010/2011. V podstatě každou součástku bylo nakonec potřeba vzít do ruky a opravit.

Rok 2011 - výměna všech profilů spodní části karosérie.

Rok 2012 - dokončovací práce na opravě kostry.

Rok 2012 - převoz k otryskání rámu.

Jako předloha pro renovovaný 706 RTO-LUX byl model určený pro veletrhy, který byl ale před dodáním do jednoho z tehdejších závodů ČSAD prý přelakován do klasických barev.

8.5.2015 - to jsou ti borci, co zachránili jeden téměř vrak legendárního autobusu RTO pro budoucí generace.

1.1.2013 - na Nový rok je čerstvě nalakováno.

2017 - zasklení zadního a čelního okna.

2017 - montáž předního pultu, polic ...

2018 - kompletace předního panelu.

2018 - montáž sedadel.

10. května 2019 - kompletace motoru.

... a je tam

15. června 2019 - první oficiální představení renovovaného autobusu 706 RTO-LUX při oslavách 120. výročí plzeňské městské dopravy v depu Karlov. Renovace autobusu do této podoby trvala 12 let a započata byla právě jen o pár set metrů dále, v hale původní lokomotivky, pak ozubených kol a nynější Techmanie.