SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu

První elektrobus SOR má plně nízkopodlažní platformu a na jedno nabití ujede až 150 km, dvanáctimetrový parciální trolejbus má pomocný bateriový pohon a ujede na plnou kapacitu baterií až 15 km.
První elektrobus SOR má plně nízkopodlažní platformu a na jedno nabití ujede až 150 km, dvanáctimetrový parciální trolejbus má pomocný bateriový pohon a ujede na plnou kapacitu baterií až 15 km.

Společnost SOR Libchavy je dlouhodobým výrobcem dopravních prostředků pro hromadnou přepravu osob. Každým rokem rozšiřuje svoje portfolio a vyvíjí nová řešení pro vozy hromadné dopravy. V letošním roce připravila nový model elektrobusu, který nyní představuje veřejnosti. Druhou novinkou je parciální trolejbus, který dokáže využít pomocného bateriového pohonu.

 

SOR – Elektrobus nové generace

SOR Libchavy uvádí na trh svůj první elektrobus s plně nízkopodlažní platformou. Vůz s délkou 12 m je zároveň prvním třídveřovým vozem, který má jednotnou šířku všech dveří (1,2 m). Elektrobus nabízí celkem 35 míst k sezení, nicméně obsaditelnost lze nakonfigurovat dle požadavků provozovatelů. Elektromotor vozidla má výkon 160 kW, baterie mají kapacitu 362 Ah a napětí 600 V. Celkové množství uložené elektrické energie v bateriích odpovídá 225 kWh a baterie samotné jsou umístěny v boxech na střeše vozu, což umožňuje využít prostor pro cestující na maximum. Vůz je schopný urazit v městském provozu na jedno nabití až 150 km s ponecháním cca 20% rezervy. Elektrický pohon dodala firma RAIL ELECTRONICS CZ.

 

SOR – Trolejbus s pomocným bateriovým pohonem

Společnost představuje i svojí druhou novinku – dvanáctimetrový parciální trolejbus s pomocným bateriovým pohonem. Vozidlo s označením SOR TNB 12 využívá motor o výkonu 175 kW od společnosti Pragoimex. Je vybaveno rekuperací elektrické energie, přičemž prioritně je rekuperovaná energie předávána do trakčních baterií, kapacita baterií je 56,4 kWh. Vozidlo je vybaveno poloautomatickými sběrači. Trolejbus je schopný ujet až 15 km na plnou kapacitu baterií. Bateriový box je vybaven samostatnou klimatizací, zajišťující optimální pracovní podmínky pro baterie, z důvodu dosažení maximální životnosti baterií. Vozidlo je vybaveno sedadly pro přepravu 27 sedících cestujících. Vnitřní prostor pro cestující není nijak omezen aplikací trakčních baterií, díky jejich umístění na střeše vozidla. Trolejbus je vybavený kompresorovou klimatizační jednotkou pro cestující a řidiče. Dodavatelem výzbroje u parciálního trolejbusu Sor TNB 12 je společnost RAIL ELECTRONICS CZ s.r.o. Trakční baterie jsou umístěny na střeše vozidla. Typové zkoušky bude trolejbus absolvovat v Brně, kde proběhla také kompletace vozidla.

 

Česká společnost SOR Libchavy během své 25 leté historie vybudovala stabilní zázemí pro výrobu a prodej dopravních prostředků pro hromadnou přepravu osob. Společnost působí převážně na českém a slovenském trhu, dalšími odběrateli jsou např. Polsko, Německo, Estonsko nebo Bulharsko. SOR Libchavy nabízí moderní typy autobusů, trolejbusů a elektrobusů dle modelových řad i nestandardní provedení na přání klientů. Společnost zajišťuje kromě samotné výroby i servis, opravy a prodej náhradních dílů. Firma SOR Libchavy je součástí skupiny EP Industries.

Zdroj: SOR

Foto dokumentace: Zdeněk Kresa


SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu
SOR Libchavy představuje na Czechbusu elektrobus nové generace a novou koncepci trolejbusu