SOR Libchavy na CZECHBUSu představil první kloubový elektrobus
SOR NS 18 Electric je vybaven baterií o kapacitě 600 kWh a nabíjí se přes noc zástrčkou nebo průběžně na lince prostřednictvím pantografu na střeše.

SOR NS 18 Electric patřil na veletrhu k úplným novinkám. První kloubové elektrické autobusy od českého výrobce vyjedou v Kladně. Ještě předtím ho vyzkouší v dalších městech. Jako první v Hradci Králové.

Reklama

SOR NS 18 Electric patřil na veletrhu k úplným novinkám. První kloubové elektrické autobusy od českého výrobce vyjedou v Kladně. Ještě předtím ho vyzkouší v dalších městech. Jako první v Hradci Králové.

Kromě SOR NS 18 si mohli návštěvníci veletrhu prohlédnout trolejbus SOR TNS 12, který si kompletují z komponentů dodaných SOR sami zaměstnanci Dopravního podniku města Brna.

SOR NS 18 – Electric

V portfoliu vozů je kloubový celonízkopodlažní autobus na elektrický pohon SOR NS 18 – Electric úplnou novinkou. Elektrobus je vybaven velkokapacitní trakční baterií o kapacitě 600 kWh, která mu poskytuje dojezd na jedno nabití cca přibližně 300 km. Nabíjení je možné v pomalém nočním režimu pomocí kabelu dle standardu CCS2 a zároveň pomocí pantohrafu umístěného na střeše (OPPCharge pro průběžné automatické nabíjení na trase linky). Elektrobus je plně klimatizovaný, vybavený vnitřním i vnějším kamerovým systémem se záznamem, WiFi pro cestující nebo USB zásuvkami pro nabíjení mobilních telefonů. Pracovní prostor řidiče je vybaven plně digitální palubní deskou, lednicí na nápoje a dalšími komponenty reflektujícími poslední technické trendy.

Vůz prezentovaný na veletrhu nemá konečného zákazníka. Na první testování se vydá do Dopravního podniku města Hradec Králové a dále do různých dopravních podniků. Zkušebně vyjede i Kladně, ČSAD MHD Kladno jako první dopravce osm vozidel na linky městské hromadné dopravy v Kladně koupil. Stanice pro rychlé dobíjení budou umístěny v blízkosti konečné linek 603 a 606 u OAZY.

Trolejbus SOR TNS 12

Druhým exponátem byl trolejbus SOR TNS 12, který vzniká jako společný projekt Mario s Dopravním podnikem města Brna. Podstatou spolupráce je finální kompletace a oživení trolejbusu v prostorách dopravního podniku, kdy SOR Libchavy dodává karoserii a elektrovýzbroj samostatně. Následně zaměstnanci dopravního podniku v komínské vozovně provádí instalaci elektrických komponent jako je elektromotor, trakční měnič, sběrače, brzdový odporník, kompletní kabeláž a jiné. Po kompletaci je ve spolupráci obou firem prováděno oživování trolejbusu a příslušné zkoušky tak, aby trolejbus získal potřebné oprávnění pro provoz s cestujícími . Dopravní podnik získal licenci na výrobu až 40 ks takovýchto trolejbusů. Všechny trolejbusy jsou plně klimatizované a vybavené nejmodernějšími technologickými prvky. Prvním vozem by se cestující mohli svézt na začátku příštího roku.


SOR Libchavy na CZECHBUSu představil první kloubový elektrobus
SOR Libchavy na CZECHBUSu představil první kloubový elektrobus
SOR Libchavy na CZECHBUSu představil první kloubový elektrobus
SOR TNS 12, společný projekt Mario s Dopravním podnikem města Brna.
SOR Libchavy na CZECHBUSu představil první kloubový elektrobus