Po březnovém převzetí podniku Pars nova a červencovém vstupu do společnosti firmy POLL se součástí skupiny Transportation stane také plzeňská firma MOVO spol. s.r.o.
Po březnovém převzetí podniku Pars nova a červencovém vstupu do společnosti firmy POLL se součástí skupiny Transportation stane také plzeňská firma MOVO spol. s.r.o.
Firma MOVO je pokračovatelem velmi dlouhé tradice železničních dílen v Plzni. Vznikla privatizací Železničních opraven a strojíren v roce 1993. Pro realizaci svého nosného programu - oprav osobních železničních vagonů disponuje moderními výrobními halami. Modernizované vagony splňují všechny požadavky pro vysokou rychlost a bezpečnou přepravu cestujících. Firma je držitelem mezinárodně uznávaných certifikátů jakosti ISO 9001 a dalších oprávnění a certifikátů v oboru oprav a modernizace železničních vagonů udělených Českými dráhami, Rakouskými dráhami a německým Drážním spolkovým úřadem.
Ve společnosti MOVO nyní pracuje 400 zaměstnanců. Kromě modernizace osobních železničních vozů pro dráhy z ČR, Rakouska a Německa se tu opravují také historické a speciální vozy pro soukromé provozovatele kolejových drah a vyrábějí se zde repliky jejich součástek. Hlavní náplní výroby v podniku MOVO je v současné době modernizace vozů řady Amee. Jde o realizaci jedné z největších zakázek, které firma za dobu své patnáctileté existence získala. V této souvislosti uzavřela společnost MOVO v říjnu loňského roku s ŽOS Trnava smlouvu na modernizaci dvaceti osobních železničních vozů pro České dráhy jako subdodavatel. Modernizované vozy mají novou klimatizaci, WC s uzavřeným systémem, změny v interiéru a nové nátěry. Kompletní dokončení zakázky se předpokládá v prosinci letošního roku.
MOVO s. r. o., se podobně jako Pars nova, a. s., stane v rámci ŠKODA HOLDING součástí skupiny Transportation, která zahrnuje v České republice tyto společnosti: ŠKODA TRANSPORTATION (výrobce tramvají a lokomotiv), ŠKODA ELECTRIC (výrobce trakčních motorů, pohonů a trolejbusů), ŠKODA VAGONKA (výrobce příměstských vlakových jednotek a motorových vozů), VÚKV (výzkumné a vývojové centrum kolejových vozidel), POLL (vývoj elektronických systémů pro výrobky v oboru dopravního strojírenství) a v zahraničí: Sibelektroprivod (Rusko), výrobce trakčních motorů a pohonů) a GANZ-ŠKODA (Maďarsko), výrobce pohonů a trolejbusů.
Ve společnosti MOVO nyní pracuje 400 zaměstnanců. Kromě modernizace osobních železničních vozů pro dráhy z ČR, Rakouska a Německa se tu opravují také historické a speciální vozy pro soukromé provozovatele kolejových drah a vyrábějí se zde repliky jejich součástek. Hlavní náplní výroby v podniku MOVO je v současné době modernizace vozů řady Amee. Jde o realizaci jedné z největších zakázek, které firma za dobu své patnáctileté existence získala. V této souvislosti uzavřela společnost MOVO v říjnu loňského roku s ŽOS Trnava smlouvu na modernizaci dvaceti osobních železničních vozů pro České dráhy jako subdodavatel. Modernizované vozy mají novou klimatizaci, WC s uzavřeným systémem, změny v interiéru a nové nátěry. Kompletní dokončení zakázky se předpokládá v prosinci letošního roku.
MOVO s. r. o., se podobně jako Pars nova, a. s., stane v rámci ŠKODA HOLDING součástí skupiny Transportation, která zahrnuje v České republice tyto společnosti: ŠKODA TRANSPORTATION (výrobce tramvají a lokomotiv), ŠKODA ELECTRIC (výrobce trakčních motorů, pohonů a trolejbusů), ŠKODA VAGONKA (výrobce příměstských vlakových jednotek a motorových vozů), VÚKV (výzkumné a vývojové centrum kolejových vozidel), POLL (vývoj elektronických systémů pro výrobky v oboru dopravního strojírenství) a v zahraničí: Sibelektroprivod (Rusko), výrobce trakčních motorů a pohonů) a GANZ-ŠKODA (Maďarsko), výrobce pohonů a trolejbusů.
Firma Škoda se v oborou dopravního strojírenství chce etablovat na evropském trhu. Ve srovnání s největšími evropskými výrobci kolejových vozidel (Siemens, Alstom, Bombardier) nemá ještě zcela srovnatelné portfolio produktů, např. nenabízí dieselelektrické vlaky, kterých se v Evropě ročně vyrobí 400 až 500 jednotek. Ale stabilní pozici Škodovka už získala především v oblasti výroby tramvají. V roce 2010 chce dosáhnout 20procentního podílu evropského trhu tramvají podle počtu vyrobených a dodaných kusů. Má zakázky na dalších 300 tramvají. Výroba elektrických dvoupatrových jednotek v ostravské ŠKODA VAGONKA může s ohledem na navýšení výrobní kapacity dosáhnout až 18 jednotek (48 vagónů) ročně.
V roce 2007 ŠKODA TRANSPORTATION vyrobila 42 tramvají, v letošním roce to bude 32 tramvají. V roce 2007 bylo dodáno 9 příměstských jednotek 471, letos ŠKODA VAGONKA vyrobí 8 příměstských vlakových jednotek 471 pro České dráhy a 2 jednotky typu 575 pro Litevské železnice, dohromady tedy 10 elektrických příměstských jednotek.Z TZ Škoda

Smlouva na desítky nových trolejbusů pro DSZO platí
Nová VDL Bus Group uvádí na Busworld model VDL Futura 3


