První trolejbus Škoda 32 Tr pro společnost Vilniaus viešasis transportas zahájil v Plzni typové zkoušky a homologační proces. Tento milník představuje významný posun ve výrobě 91 trolejbusů určených pro litevský Vilnius. První vozidlo absolvuje rozsáhlý seznam povinných zkoušek, včetně přibližně 2 500 km jízdy, které mají zajistit spolehlivost a provozní vlastnosti.
První trolejbus Škoda 32 Tr pro společnost Vilniaus viešasis transportas zahájil v Plzni typové zkoušky a homologační proces. Tento milník představuje významný posun ve výrobě 91 trolejbusů určených pro litevský Vilnius. První vozidlo absolvuje rozsáhlý seznam povinných zkoušek, včetně přibližně 2 500 km jízdy, které mají zajistit spolehlivost a provozní vlastnosti.
„Jsme hotovi s montáží prvního trolejbusu, který nyní prochází typovými zkouškami a homologací. S dalšími 12 trolejbusy, které jsou v současné době ve fázi výroby v souladu s výrobním harmonogramem, jsme na dobré cestě k dodržení naše slibu o posílení systému veřejné dopravy ve Vilniusu,“ komentuje Radek Svoboda, Managing Director Škoda Electric ve Škoda Group.
„Se Škoda Group spolupracujeme již více než 60 let a za tu dobu jsme vyzkoušeli řadu modelů vozidel veřejné dopravy. Jsme rádi, že se díky nutnosti obnovy trolejbusové flotily naše cesty opět zkřížily, a jsme přesvědčeni, že nové trolejbusy zajistí bezpečné a rychlé cestování v hlavním městě Litvy. Celý Vilnius netrpělivě očekává nové trolejbusy, jejichž první část k nám dorazí ještě letos a druhá část pak na začátku roku 2025,“ říká Ignas Degutis, ředitel Dopravního podniku města Vilnius.
První trolejbus Škoda 32 Tr zahájil sérii testovacích procedur, zahrnujících ujetí přibližně 2 500 kilometrů v ulicích Plzně. Tyto komplexní testy jsou klíčové pro zajištění spolehlivosti, bezpečnosti a výkonnosti vozidel a jejich cílem je potvrdit připravenost vozidla k provozu ve Vilniusu. Každé další vozidlo ze zakázky pak musí ujet 250 km v ulicích města, než bude připraveno k předání zákazníkovi.
Vylepšené vlastnosti pro vyšší bezpečnost
Dvanáctimetrová vozidla Škoda 32 Tr s karosérií SOR NS 12 s trakčními bateriemi umožňují autonomní jízdu na vzdálenost nejméně 20 kilometrů. Trolejbusy jsou dále vybaveny kamerovými systémy pro lepší monitorování provozu a také systémem "Mirror Eye", který nahrazuje boční vnější zpětná zrcátka a zajišťuje bezpečnost cestujících i chodců. V neposlední řadě jsou trolejbusy po stranách opatřeny senzory, které monitorují pohyb cestujících v jejich okolí.
Škoda Group dodá vozidla na základě výsledků výběrového řízení, ve kterém porazila Solaris. VTT a český výrobce podepsaly smlouvu na dodání 91 trolejbusů Škoda 32 Tr v celkové hodnotě přes 52 milionů eur 15. května 2023. Součástí zakázky je také smlouva na dodávku náhradních dílů potřebných pro pravidelnou údržbu trolejbusů po dobu prvních 5 let provozu. Flotila trolejbusů dorazí do Vilniusu v letech 2024 až 2025. Její přítomnost pomůže zachovat čistší a zdravější životní prostředí pro obyvatele litevského hlavního města.
TZ Škoda Group