Škoda Electric nemá zakázku na e-busy do Budapešti jistou
Škoda Electric v současnosti nabízí elektrický model autobusu Škoda E'CITY 36BB s karosérií Temsa. Foto Škoda Electric

Plánovaný nákup elektrických autobusů pro maďarské hlavní město může ztroskotat na nedostatku financí. O nákupu až 80 sólo elektrických autobusů se rozhodne do tří měsíců.
Plánovaný nákup elektrických autobusů pro maďarské hlavní město může ztroskotat na nedostatku financí. O nákupu až 80 sólo elektrických autobusů se rozhodne do tří měsíců.
Téměř rok a půl trvající výběrové řízení na dodání 80 sólo elektrických autobusů a kompletní dobíjecí infrastrukturu bylo zakončeno koncem července 2022. Ze tří uchazečů byla vyhodnocena jako nejvýhodnější nabídka Škoda Electric.

Podle maďarského webu Magyarbusz.info následovalo 29. srpna uzavření podmíněné rámcové smlouvy, podle které se dopravní podnik BKV zavazuje objednat minimálně 40 elektrických autobusů a 20 dobíjecích stanic potřebných k nabíjení těchto vozidel, pouze však v případě získání finančních prostředků. Pořizovací cena vozidel za kus je 479 508 eur (necelých 11,8 milionů korun), u dobíjecích stanic 40 930 eur (přibližně 1 milion korun), tyto ceny nelze do 12 měsíců od podpisu rámcové smlouvy navýšit. Pro dodání vozidel je stanovena lhůta do 235 dnů. Zbývajících 40 vozů může BKV objednat do 24 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy, lhůtu lze prodloužit o 24 měsíců.

Uzavření rámcové smlouvy neznamená její vstup v platnost, potřebné finanční krytí pro pořízení elektrických autobusů zatím dopravní podnik nemá a financování prostřednictvím úvěru musí odsouhlasit vláda. BKV má prostor na objednání prvních 40 vozidel a nabíječek do 3 měsíců od data podpisu, jinak bude smlouva automaticky ukončena. Poslední termín je tedy 29. listopadu 2022. Podle aktuálních zpráv z Maďarska BKV oficiálně potvrdila Magyarbusz.info, že v současné době nedisponuje dostatečnými finančními prostředky a prozatím nemůže elektrické autobusy objednat. Stále ale hledá možnosti, jak v obnově vozového parku pokračovat.