Rumunské město Galați investuje do nových elektrických autobusů a tramvají
Galati získalo na 40 nových elektrických autobusů dotace z fondů EU. Vloni se podařilo do země přivézt 368 nových bezemisních autobusů. Foto Solaris

Ve výběrovém řízení na 40 bateriových autobusů uspěl Solaris. Dodávky 20 autobusů Urbino 9 LE electric a 20 Urbino 12 electric započnou začátkem příštího roku. Galati bude mít také 10 nových tramvají vyrobených v Rumunsku Astra Vagoane Călători.

Ve výběrovém řízení na 40 bateriových autobusů uspěl Solaris. Dodávky 20 autobusů Urbino 9 LE electric a 20 Urbino 12 electric započnou začátkem příštího roku. Galati bude mít také 10 nových tramvají vyrobených v Rumunsku Astra Vagoane Călători.

Elektrické autobusy Solaris o délce 9 a 12 metrů s bateriemi Solaris High Energy budou vybaveny jak pro nábíjení zásuvným konektorem tak prostřednictvím inverzního pantografu, upevněného na nabíjecím stožáru. První řešení se používá hlavně v depech a označuje se noční nabíjení baterie, zatímco nabíjení pantografem je rychlé a bezúdržbové řešení, často používané na trase přímo na zastávkách. Nabíjecí stanice jsou součástí uzavřených kontraktů.

Devítimetrový autobus bude určen pro přepravu 59 cestujících, dvanáctimetrový autobus pro 74. Urbino 9 electric budou vybaveny motorem Siemens 1DB2016-6NB06 o jmenovitém výkonu 160 kW se jmenovitým točivým momentem 1400 Nm a bateriovým systémem s kapacitou 281,8 kWh, zajišťující autonomii 341 km (E-SORT 2). Solaris Urbino 12 electric motorem ZF CeTrax - Electric Central Drive o maximálním jmenovitém výkonu 300 kW se jmenovitým točivým momentem až 4500 Nm a bateriovým systémem o jmenovité kapacitě 280 kWh, který zajišťuje autonomie 302 km (E-SORT 2).

Pohodlné teploty uvnitř autobusů zajistí účinná klimatizace s tepelným čerpadlem. Ve všech e-busech bude instalován Systém Mobileye Shield Fisheye pro splnění požadavků GSR2 na bezpečnost, včetně upozornění na přítomnost chodců a cyklistů před vozidlem a v mrtvém úhlu na pravé a levé straně vozidla a inteligentního asistenta rychlosti.

Během posledního měsíce podepsal starosta města Galati kupní smlouvy na 50 nových dopravních prostředků, kromě 40 elektrických autobusů (v hodnotě přibližně 549 mil. Kč včetně nabíjecích stanic) také na 10 osmnáctimetrových tramvají (v hodnotě přibližně 407 mil. Kč). Na vozidla získal dotace z evropských fondů. V ulicích Galați již jezdí 105 nových vozidel zakoupených v posledních letech. Jde o prvních 20 hybridních autobusů, prvních 8 nových tramvají za posledních 30 let, 17 trolejbusů, 40 autobusů a 20 minibusů Euro 6.

Pro Solaris se jedná o opakovanou zakázku do Galati. V roce 2021 dodal 20 nízkoemisních hybridních autobusů a v předchozích letech dvanáctimetrové trolejbusy, které jsou vybaveny elektrovýzbrojí od Škody Electric a informačními panely BUSTEC. Do Rumunska k dnešnímu dni vyrobil více než 600 vozidel, z nichž 60 % tvoří bezemisní elektrobusy a trolejbusy.

Vloni do Rumunska díky dotacím EU přijelo 368 nových elektrických autobusů. Za posledních 12 let to bylo 677 e-busů (zdroj Wim Chatrou).

 


Rumunské město Galați investuje do nových elektrických autobusů a tramvají
Galati bude mít do 19 měsíců nové tramvaje, podobné osmi Authentic, které již ve městě jezdí. Foto Město Galati