BUSportál testuje možnost, která tu léta nebyla a která je čas od času průběžně zpochybňována.
BUSportál testuje možnost, která tu léta nebyla a která je čas od času průběžně zpochybňována.
"Profesionálních řidičů je málo a kvalitní řidič autobusu se rozhodně nezaměstnanosti bát nemusí, "
shodují se dopravci i dlouholetý instruktor autoškoly Zdeněk Hečl. Proto se BUSportál zajímal o možnost stát se řidičem autobusu bez léta vyžadované praxe na nákladním automobilu.
Co musí splňovat adept na "déčko" a co se určitě hodí:
Je jasné, že takto čerstvého autobusového řidiče dopravce nepošle na zájezd do ciziny, ale nechá ho nejprve nebo i napořád na příměstské dopravě nebo na stále oblíbenějších hypermarketových linkách. Dopravní podniky dokonce provozují autobusy s automatickými převodovkami, což ovládání busu velice usnadňuje.
Takže, než to poslanci zase zakážou, je tu zajímavá otevřená možnost nejen pro muže - řidiče osobních automobilů, kteří si už nebudou nosit jako výslužku z vojny řidičské průkazy "C", ale zejména pro šikovné empatické řidičky, které o jízdu nákladním autem vůbec nestojí, a které si třeba za volanty školních autobusů, autobusů pro postižené ap. jistě dovedeme představit. Ostatně, nechte se odvézt do plzeňského TESCA Pavlou Kalnou a budete odvezeni profesionálně, plynule a s úsměvem (a to nemá její Karosa automatickou převodovku).
O zkušenost ze zkoušek se redakce BUsportálu podělí po jejich absolvování - patrně ke konci května, zatím mám odježděnu zhruba pětinu.
Co musí splňovat adept na "déčko" a co se určitě hodí:
- vyhovující zdravotní stav
- oprávnění na řízení osobního automobilu (do 3,5 t)
- delší praxe v řízení osobního automobilu nebo dodávky v běžném provozu (skutečná, nikoliv daná délkou držení průkazu)
- odvaha se něco nového naučit
- zodpovědnost
Je jasné, že takto čerstvého autobusového řidiče dopravce nepošle na zájezd do ciziny, ale nechá ho nejprve nebo i napořád na příměstské dopravě nebo na stále oblíbenějších hypermarketových linkách. Dopravní podniky dokonce provozují autobusy s automatickými převodovkami, což ovládání busu velice usnadňuje.
Takže, než to poslanci zase zakážou, je tu zajímavá otevřená možnost nejen pro muže - řidiče osobních automobilů, kteří si už nebudou nosit jako výslužku z vojny řidičské průkazy "C", ale zejména pro šikovné empatické řidičky, které o jízdu nákladním autem vůbec nestojí, a které si třeba za volanty školních autobusů, autobusů pro postižené ap. jistě dovedeme představit. Ostatně, nechte se odvézt do plzeňského TESCA Pavlou Kalnou a budete odvezeni profesionálně, plynule a s úsměvem (a to nemá její Karosa automatickou převodovku).
O zkušenost ze zkoušek se redakce BUsportálu podělí po jejich absolvování - patrně ke konci května, zatím mám odježděnu zhruba pětinu.
Řidičské průkazy pro řidiče kamiónů a autobusů, školení a přezkoušení řidičů všech kategorií zajišťuje zejména pro zájemce na Plzeňsku tradiční autoškola s letitou praxí a spoluprací s ČSAD autobusy Plzeň a.s. - Autoškola Zdeněk Hečl na plzeňském autobusovém nádraží, spolupracovník a konzultant BUSportálu.zd.h@worldonline.cz

Pavla Kalná, řidička ČSAD autobusy Plzeň. Ta však vlastní řidičský průkaz kromě autobusu a osobního automobilu i na kamion, vlek a motocykl.