První Solaris Trollino 18 s pohonem od Škodovky jezdí v italském Janově
První trolejbus Solaris Trollino 18 bylo představeno před uvedením do pravidelného provozu 5. května 2025. Foto ATM Genova

Celkem AMT Genova získá od Solaris 112 kloubových trolejbusů za přibližně 100,8 milionu eur. Z Plzně, kde do vozidel montuje Škoda Group elektrický pohon a provádí testování, již přijelo do největšího italského přístavu 39 nových trolejbusů. Po rozsáhlém testování byl první z nich uveden 5. května 2025 do provozu.

Reklama

Celkem AMT Genova získá od Solaris 112 kloubových trolejbusů za přibližně 100,8 milionu eur. Z Plzně, kde do vozidel montuje Škoda Group elektrický pohon a provádí testování, již přijelo do největšího italského přístavu 39 nových trolejbusů. Po rozsáhlém testování byl první z nich uveden 5. května 2025 do provozu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o první vozidla tohoto typu, bylo první z nich v posledních měsících podrobeno obzvláště podrobné a komplexní fázi schvalování a testování. Po zkušebním období je trolejbus připraven k uvedení do provozu a nahradí jeden ze současných kloubových trolejbusů na trase linky 20. Totéž se v nadcházejících měsících stane i s dalšími novými vozidly nejnovější generace. Následně budou vozit cestující na čtyřech hlavních městských trasách mezi centrem a Ponente a Levante. Solaris ve spolupráci se Škodovkou by měly do Janova dodat všechny vozy do konce letošního roku.

Trolejbus Solaris Trollino nT18 o délce 18 metrů a celkové kapacitě 133 cestujících je vybaven technologií IMC (In motion charging). Bílé kloubové vozy disponují čtyřmi trakčními bateriemi o kapacitě 81 kWh umístěnými v zadní části vozu, které umožňují jízdu mimo trakční vedení. Energie v bateriích bude doplňována jak za provozu, tak v depu, a čerpána z trolejového vedení za jízdy (IMC). Komplexní balíček zahrnuje také automatické sběrače elektrického proudu či moderní diagnostiku. Montáž trakční výzbroje zajišťuje Škoda Group ve výrobní závodě v Plzni-Doudlevcích, kde je prováděno i testování trolejbusů. První vozy vyjely na plzeňské silnice v polovině září 2024. Škodovka bude provádět i následný servis výzbroje k zajištění maximální spolehlivosti a účinnosti.

Interiéry trolejbusů disponují 36 sedadly, dvěma místy pro osoby se zdravotním postižením, klimatizací a 40 USB zásuvkami. Ze čtyř dveří jsou kromě prvních všechny provedeny jako vně předsuvné. Zajímavá je organizace toku cestujících – pro jejich nástup slouží první a poslední dveře, zatímco druhé a třetí jsou určeny pro výstup. Řidič má kompletně uzavřenou kabinu a systémem video dohledu se 6 kamerami a dalšími 4 kamerami pro počítání cestujících. S novými trolejbusy bude také zahájena zkušební fáze systému elektronického prodeje jízdenek v regionu Ligurie.