Electreon úspěšně dokončila výstavbu bezdrátového nabíjecího terminálu pro zaparkované městské elektrobusy a představuje tak světovou novinku v nabíjecí technologii. Nahradit může plug-in technologii.
Electreon úspěšně dokončila výstavbu bezdrátového nabíjecího terminálu pro zaparkované městské elektrobusy a představuje tak světovou novinku v nabíjecí technologii. Nahradit může plug-in technologii.
Komerční projekt pro Electra Afikim, hlavního provozovatele veřejné dopravy v Izraeli, který se nachází v Rosh HaAyin ve středu země, poskytuje stacionární bezdrátové nabíjení pro e-busy během noci a přes den na veřejném autobusovém terminálu.
Oren Ezer, generální ředitel společnosti Electreon, uvedl: „Jsme rádi, že můžeme světu představit první bezdrátový nabíjecí terminál tohoto druhu zde v Izraeli, umožňuje efektivní, nákladově efektivní a prostorově úsporné bezdrátové nabíjení pro autobusy MHD ve frekventované městské zóně. Toto inovativní zařízení je navrženo tak, aby poskytovalo bezdrátové nabíjení elektrických autobusů po celý den a noc a sloužilo veřejnosti jako součást pravidelných služeb veřejné dopravy v oblastech Petah Tikva a Rosh HaAyin."
Electreon celý projekt řídil, včetně elektrické infrastruktury, požadovaných schválení a stavebních prací. Implementoval také svou pokročilou softwarovou platformu pro nabíjení a vzdálenou správu a dohled nad bezdrátovým nabíjením vozového parku.
Při realizaci tohoto průkopnického projektu se Electreon spojil se třemi mezinárodními výrobci autobusů, které vybrala dopravní společnost, jde o Electra Afikim, HIGER, Ankai a Sunwin. Tito výrobci integrovali zařízení Electreon do svých elektrických autobusů a HIGER a Ankai dokončily celý proces schvalování WVTA v Evropské unii. Electreon vítá tento významný krok k vytvoření bezdrátového přijímače elektrických autobusů jako běžného produktu dostupného pro celý automobilový průmysl.
Plně komerční projekt má hodnotu přibližně 5,8 milionu ILS (přibližně 36 milionů Kč) a zahrnuje platby za softwarové služby, provoz a údržbu po dobu trvání projektu. Electra Afikim provozuje přibližně 500 autobusových linek po celé zemi, které ročně urazí 64 milionů km a přepraví 51 milionů cestujících. Jako první provozuje flotilu elektrických autobusů s technologií Electreon. Rosh HaAyin je jedním z prvních měst v Izraeli, která má elektrické autobusy. Na vozidla i vizi bezdrátového nabíjení získalo podporu ministerstva dopravy.
Úspěšné dokončení stacionárního bezdrátového nabíjení je pokračováním dalších nedávných projektů. V létě společnost vyhrála společně s VINCI první výběrové řízení ve Francii na bezdrátovou nabíjecí technologii na dálnici poblíž Paříže. Ministerstvo dopravy země dospělo k závěru, že elektrické silnice by mohly snížit emise CO2 ze silniční nákladní dopravy o 86 % ve srovnání s naftou a o 60 % více ve srovnání s těžkými nákladními vozy přepravujícími velmi velké baterie a dobíjejícími se na rychlonabíjecích stanicích na trase, a navrhlo postavit do roku 2035 téměř 9 000 km elektrifikovaných dálnic. Francie je tak se svou první bezdrátovou elektrickou silnicí pro nabíjení elektrických vozidel další zemí po boku Švédska, Německa, Itálie, Norska a USA.
Minulý týden Electreon oznámila další úspěch, společně s MAHLE vyvinula bezdrátovou metodologii určování polohy (diferenciální indukční polohovací systém DDIPS), která byla vybrána SAE jako univerzální globální průmyslový standard. Představuje to klíčový rok ve vývoji technologií pro nabíjení elektromobilů. "Nárůst využívání elektromobilů znamená i posun v automobilové technologii, zůstává ale problém efektivního a pohodlného nabíjení. Tradiční metody plug-in jsou stále více považovány za nedostatečné pro rostoucí požadavky řidičů. Technologie bezdrátového nabíjení nabízí rychlé, bezpečné a bezproblémové nabíjení. A co je důležitější, tím, že se stal součástí standardu SAE J2954, nastavuje DIPS společnosti Electreon jednotné globální měřítko pro bezdrátové nabíjení elektromobilů. Tato standardizace je kritickým krokem ke zlepšení interoperabilní a automatizované infrastruktury nabíjení, což může způsobit revoluci na trhu elektrických vozidel," uvádí Electreon.