Turecký výrobce Karsan předal šest nových e-ATAK rakouskému provozovateli veřejné dopravy M. Partsch Verkehrsbetriebe GmbH do Eisenstadtu.
Turecký výrobce Karsan předal šest nových e-ATAK rakouskému provozovateli veřejné dopravy M. Partsch Verkehrsbetriebe GmbH do Eisenstadtu.
Čtyři linky označované jako Vitus, Georg, Martin a Fanny propojují dohromady 129 zastávek po celém městě. O zakázku se postaral distributor NEKI Mobility GmbH.
Karsan e-ATAK o délce 8 metrů má kapacitu 51 cestujících a ujede až 300 km na jedno nabití s použitím sady baterií BMW Li-Ion.
Eisenstadt je hlavním správním městem spolkové země Burgenlandsko. Leží v Dolnim Rakousku poblíž hranic s Maďarskem. Městský autobusový systém byl představen v roce 2016 jako první systém veřejné mikrodopravy v Burgenlandu, se po osmi úspěšných letech rozloučil se svými charakteristickými minibusy. Byla zavedena moderní, bezemisní městská autobusová doprava s kapacitou 51 místo dosavadních 27 cestujících. „Městský systém se vyvinul tak dobře, že potřebujeme více místa v autobusech. Navíc přecházíme na elektrický pohon a vysíláme tak jasný signál pro ještě šetrnější veřejnou mobilitu v Eisenstadtu,“ řekl starosta Thomas Steiner.
Čtyři linky využije denně kolem 1 700 cestujících. Za uplynulých osm let ujely autobusy celkem kolem 2,5 milionu kilometrů a absolvovaly 203 320 jízd městem. To znamenalo, že bylo možné ušetřit přibližně 500 tun CO2.
Stávající smlouva o zajišťování obsluhy vypršela na konci roku 2024. Provoz na dalších osm let bude opět zajišťovat Partsch, která poskytne elektricky poháněné autobusy s větší kapacitu a bez emisí. Připravuje se jejich nabíjení na elektřinu z vlastních fotovoltaických systémů. Město zveřejnilo také náklady na provoz. Zatímco provoz minulého městského autobusu stál v roce 2024 zhruba 840 000 eur ročně, náklady na nový bezemisní mikrosystém veřejné dopravy dosahují zhruba 1,35 milionu eur ročně.

Vilnius objedná od Solaris další trolejbusy
78 nových elektrických autobusů pro Kolín nad Rýnem


