
hlavního města Prahy v pondělí 31.8.2009 v Hostivaři. Fotoreportáž a tisková zpráva. (Opět včetně fotografií)
hlavního města Prahy v pondělí 31.8.2009 v Hostivaři. Fotoreportáž a tisková zpráva. (Opět včetně fotografií)
Článek vznikl v době migrace dat na nový server, proto se nám fotografie "ztratily". Nejrychlejší bylo vytvořit materiál znovu. Za dobu, kdy byla fotoreportáž bez fotografií, se omlouváme.(Praha, 31.srpna 2009) Svůj první den v městském provozu zažije 1.9. dvacet nových autobusů dopravního podniku. Premiéru budou mít nejen cestující, ale i řidiči, kteří s novými autobusy vyjedou. Dopravní podnik dnes v předpremiéře představil prvních dvacet nových autobusů SOR NB121 novinářům v Ústředních dílnách DP v Hostivaři, kde nové autobusy našly svůj domov. Auytobusy budou dodány během následujících osmi let. Dopravní podnik v zakázce požadoval, aby autobusy splňovaly emisní normu Euro 5 EEV.
Primátor hl.m. Prahy Pavel Bém řekl: „V hlavním městě tak dojde k dramatické změně. Místo autobusů, které jsou v průměru staré více než 10 let s emisní normou do Euro 3, bude DP disponovat moderními autobusy, které výrazně přispějí ke zlepšení životního prostředí. Letošní nákup devadesáti kusů autobusů si vyžádal 500 mil. Kč z městské kasy, ale i v období krize se vyplatí investovat do zlepšení životního prostředí v Praze. Tato investice byla umožněna i díky úsporným opatřením, které hlavní město Praha průběžně realizuje.“
Generální ředitel Dopravního podniku hl.m. Prahy a.s. Ing. Martin Dvořák dodal: „Autobusy jsou skutečně šetrnější k životnímu prostředí. Oproti stávajícím autobusům produkují 3x méně CO a Nox, 2x méně HC a 7x méně PM. Rovněž nabídnou komfortnější prostředí pro cestující i pro řidiče. Pro urychlení nástupu a výstupu jsou autobusy opatřeny větším počtem dveří, interiér je řešen tak, aby zajistil pohodlný nástup cestujících s kočárkem, méně pohyblivých cestujících i imobilních cestujících na invalidním vozíku.“
Generální ředitel SOR s.r.o. Jaroslav Trnka zdůraznil: „Naše autobusy jsou vybaveny speciální technikou kneeling, která zajistí, že se autobus v zastávce při nástupu cestujících nakloní a tím se ještě více sníží nástupní hrana a tedy i schod, který cestující musí překonat, aby nastoupil do autobusu.“
Vedoucí Jednotky správa vozidel autobusy Václav Novotný shrnul: „Celkové řešení tak zajistí komfort zákazníků na krátkou vzdálenost, potřebnou přepravní kapacitu a optimální rychlost nástupu a výstupu cestujících. Pro řidiče přinese autobus také zvýšený komfort - zejména dobře vybavenou klimatizovanou kabinou s vyhřívaným sedadlem a kamerovým systémem, který řidiči umožní lépe sledovat situaci v prostoru dveří při jejich zavírání a zvýší tak bezpečnost jak cestujících tak i řidičů.“
Součástí celé dodávky je 465 autobusů standardní velikosti, 235 kloubových a rovněž se předpokládá dodávka 20 autobusů s hybridním pohonem.
První autobusy budou umístěny v garáži Hostivař a cestující je mohou využívat především na linkách na pravém břehu Vltavy. Do konce tohoto roku obdrží Dopravní podnik hl. města Prahy dalších 70 autobusů, z toho 30 kloubových.
Technické údaje autobusu SOR NB 12
Rozměry (v mm)délka 12 180
šířka 2 550
výška 2 900
Karoserie (v mm)
počet dveří 4
nástupní výška 320
Hmotnost (v kg)
provozní 9 700
max. technicky přístupná 16 700
Obsaditelnost míst
k sezení 26
k stání 76
celkem 102
Konstrukční rychlost 80 km/h
Z TZ Projektu čisté a zelené Prahy
´
S výsledky tendru na nové autobusy pro Prahu a autobusem SOR NB 12 ...
Mezitím se už NB 12 objevily např. u společností: Veolia Transport Východní Čechy, Veolia Transport Praha a ČSAD Semily. V CNG verzi jezdí SOR NBG 12 v Táboře.














